Strona główna| Wstecz | |
27. ŚWIĘTOKRZYSKIE DNI MUZYKI Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury
|
|
Aron Quartett |
3 KWIETNIA, ŚRODA | 18.30, SALA KAMERALNA Współpraca Filharmonii z Austriackim Forum Kultury owocuje tym razem prezentacją dorobku wybranych kompozytorów wiedeńskich tworzących dawniej (E. Korngold) i dziś (G. Deiss, V. Ullmann). Atutem będzie także występ kwartetu smyczkowego, cenionego za doskonałe interpretacje i precyzję w wykonaniu muzyki z początku XX wieku i współczesnej. |
Yutong Sun |
4 KWIETNIA, CZWARTEK | 19.00, SALA KONCERTOWA Repertuar należący do filharmonicznego kanonu to rzadkość na festiwalu. Ale wiosenną świeżość zapewnią wykonawcy – ceniona młodzieżowa orkiestra, chiński solista oraz dyrygent należący do najbliższych współpracowników Krzysztofa Pendereckiego. |
Agata Kielar-Długosz, Łukasz Długosz fot. E. Długosz |
5 KWIETNIA, PIĄTEK | 19.00, SALA KONCERTOWA Przeznaczony na orkiestrę smyczkową refleksyjny i repetytywny zarazem utwór T. Sikorskiego wypełniony jest subtelnymi odcieniami harmonicznymi i barwowymi. Kompozycja G. Pstrokońskiej-Nawratil, która powstała dla małżeństwa znamienitych flecistów, to pełne wyszukanych efektów kolorystycznych przeniesienie fascynującego zjawiska przyrodniczego na sferę brzmienia instrumentów muzycznych. Wykonanie Symfonii G. Bacewicz wpisuje się w obchody jej 110 rocznicy urodzin i 50 rocznicy śmierci. |
Jacek Kotlarski |
6 KWIETNIA, SOBOTA | 18.00, SALA KONCERTOWA Nową tradycją festiwalu staje się powoli prezentacja najnowszych dokonań rodzimych jazzmenów. Autorski program Kuby Stankiewicza złożony jest z 12 pieśni Jana Kochanowskiego wybranych ze słynnego zbioru poety. Pianista i zarazem kompozytor wskrzesił ideę wieszcza z Czarnolasu – Pieśni przepełnione są refleksją nad życiem i przemijaniem, przeplatają się z pochwałą dla codzienności, prostego życia i rodziny. Prezentowane utwory czynią poezję Kochanowskiego bardzo czytelną i aktualną. |
Dagna Sadkowska |
7 KWIETNIA, NIEDZIELA | 11.00, SALA KONCERTOWA Autorzy poranka odwołają się do twórczości gigantów muzyki współczesnej: W. Lutosławskiego, T. Sikorskiego, K. Serockiego, B. Brittena, H. M. Góreckiego. Cytaty i tematy z ich dzieł podane zostaną w konwencji podróży do świata mikro. Małe owady, roślinki i zwierzęta będą przewodnikami w interaktywnej opowieści o historii muzyki polskiej XX wieku. Wizualizacje i zabawy przestrzenne oraz kreacje dzieci będą osią opowieści o krainie małych nutek. |
Adam Kośmieja fot. M. Szpak |
8 KWIETNIA, PONIEDZIAŁEK | 18.30, SALA KAMERALNA Na recital złożą się kompozycje, które zajmują uprzywilejowane miejsce wśród artystycznych zainteresowań pianisty. Muzyka komponowana przy użyciu algorytmów, uzależnienie istotnych własności utworu od działania przypadku oraz łączenie najróżniejszych stylów muzycznych w sposób, który uwydatni ich wzajemną nieprzystawalność, a jednocześnie ukaże różnorodność zainteresowań rodzimych twórców, to główne cechy tego programu. |
Zespół Ars Nova |
9 KWIETNIA, WTOREK | 18.30, SALA KONCERTOWA Program koncertu składa się z rozrywkowej i patriotycznej muzyki polskiego renesansu oraz popularnych w Europie i Polsce krótkich, barwnych tańców renesansowych (pawana, galiarda, ballo, passamezzo) wykonywanych w okresie ostatnich Jagiellonów. Utworom renesansowym towarzyszą kompozycje współczesne polskich kompozytorów, którzy w niezwykły sposób ukazują specyfikę brzmienia instrumentów wchodzących w skład zespołu Ars Nova, dla którego zostały napisane. |
Magdalena Cielecka fot. R. Migas |
10 KWIETNIA, ŚRODA | 18.30, SALA KAMERALNA Głównym spoiwem koncertu jest muzyka akustyczna i elektroniczna, ale – tak, jak syrena – ma on hybrydyczną naturę, czerpiąc z języka filmu, teatru i sztuki performance’u. Autorem tej niecodziennej koncepcji jest Michał Pepol (członek Royal String Quartet), a tytuł koncertu nawiązuje do noweli Franza Kafki, którym z kolei zainspirował się Tomasz Sikorski, pisząc kompozycję na wiolonczelę pod tym samym tytułem. Wiolonczeliście towarzyszy wybitna aktorka teatralna i filmowa, która po raz pierwszy mierzy się w Milczeniu Syren z muzyczną materią, śpiewając utwory pochodzące z odmiennie różnych tradycji stylistycznych (Franz Schubert, Tim Buckley/Larry Beckett). |
THE SIX & SAX DUO |
11 KWIETNIA, CZWARTEK | 18.30, SALA KAMERALNA Różnorodne stylistycznie kompozycje urzekają specyficznym kolorytem, bogatą szatą harmoniczną, subtelnym liryzmem oraz elegancją frazy i romantycznym nastrojem. Emocje, jakie ze sobą niosą, to wyraz osobistych przeżyć, którymi kompozytorzy dzielą się ze słuchaczami w niezwykle szczery i sugestywny sposób. |
Cezary Sanecki fot. A. Belica |
12 KWIETNIA, PIĄTEK | 19.00, SALA KONCERTOWA Przepełniony ekspresją utwór E. Knapika nawiązuje do tradycji, a jego istotą jest walor emocjonalny – emanujące ciepło i mistyczna żarliwość. Głęboko uczuciowy jest Koncert G. Bacewicz, który oprócz pianistycznej wirtuozerii wypełniony jest także – choćby w żywiołowym finałowym oberku – akcentami dramatycznymi. Romantyczna Symfonia Z. Noskowskiego to kumulacja wewnętrznych napięć, na które składają się: duch walki, rezygnacja, krzyk rozpaczy, wizja porażki oraz głos triumfu. |
| |
| |
Impresje Wielkopostne |
17 KWIETNIA, ŚRODA | 19.00, SALA KONCERTOWA
|
Sławomir Chrzanowski |
26 KWIETNIA, PIĄTEK | 19.00, SALA KONCERTOWA Opowieść o śmiesznej wojnie ilustrowana marszami znanych kompozytorów i muzyką filmową. „W natarciu” m.in. skrzypce – jako piechota, altówki i wiolonczele wystąpią jako kawaleria, instrumenty blaszane naśladować będą czołgi, zaś perkusja zamieni się w artylerię. |
Filharmonia zastrzega sobie możliwość zmian
programów, terminów i wykonawców. | |
| |
O Filharmonii | Aktualności | Program | Edukacja | Bilety | Wydawnictwa | Darczyńcy | Galeria | Ogłoszenia | Kontakt |
Copyright © 2003 - Grabka. |