Strona główna| Wstecz | |
5 kwietnia, czwartek, godz. 17.00, Sala Karola Anbilda |
|
Paweł Łukowiec |
6 kwietnia, piątek, g. 19.00, sala koncertowa Oratorium „Święta przy Tobie chwila” skomponował młody kielecki kompozytor, Paweł Łukowiec. Swój utwór oparł na poemacie lirycznym zmarłego niedawno kieleckiego poety, Henryka Jachimowskiego, na który złożyło się 12 pieśni – wyznań duchowych zanoszonych Matce Bożej przed Ostrą Bramę. Dzieło powstało z okazji nadania tytułu bazyliki mniejszej Sanktuarium Matki Bożej Ostrobramskiej w Skarżysku-Kamiennej i tam zostało prawykonane 25.10.2014. W Kielcach zabrzmi po raz pierwszy. Poprzedzająca je forma koncertująca na fortepian i smyczki pt. „Anamorphosis” to najnowsza kompozycja Łukowca napisana dla Marka Mizery, która podczas koncertu inauguracyjnego zostanie prawykonana. |
Stratos Quartett |
11 kwietnia, środa, g. 18.30, sala kameralna „Warstwy” (stratos z greckiego – warstwa) kwartetu tworzą trzy narodowości (dwie Austriaczki, Japonka i Czech). Artyści – wielokrotni zdobywcy (indywidualnie i zespołowo) nagród na konkursach swoje kulturowe doświadczenia spajają wspólną idée fixe, którą jest idealna harmonia wszystkich instrumentów. |
Joanna Ławrynowicz-Just |
13 kwietnia, piątek, g. 19.00, sala koncertowa Aż trzy utwory tego koncertu zostaną w Kielcach zaprezentowane po raz pierwszy, przy czym nazwiska Raula Koczalskiego i Aleksandra Lasonia w programie Filharmonii Świętokrzyskiej pojawią się po raz pierwszy w historii. |
Artur Dutkiewicz fot. Rafał Latoszek |
14 kwietnia, sobota, g. 18.00, sala kameralna W programie Jazzowej Soboty znajdą się kompozycje pochodzącego z ziemi świętokrzyskiej „ambasadora jazzu”, Artura Dutkiewicza, z jego najnowszej płyty Traveller. Płyta jest echem licznych podróży artystycznych twórcy, a jednocześnie wewnętrznym spacerem po różnych wzajemnie dopełniających się nastrojach, stanowiących drogę prowadzącą w głąb siebie. Duży ładunek emocjonalny ekspresyjnych wątków, elementy polskiej muzyki ludowej oraz world music połączą się tu z nastrojowością i głębią przekazu. Całość jest silnie osadzona w korzeniach improwizacji jazzowej. |
Izabela Kościesza, Jarosław Kordaczuk |
15 kwietnia, niedziela, g. 11.00, sala koncertowa Niezwykły koncert łączący muzykę, ruch, taniec, gest i zabawę z aktywnym udziałem dzieci, poprzedzony warsztatami choreografii sensorycznej. |
Aleksandra Szwejkowska-Belica, Cezary Sanecki |
16 kwietnia, poniedziałek, g. 18.30, sala kameralna Fascynująca paleta utworów XX i XXI wieku przeznaczonych na skrzypce i fortepian, często inspirowanych lub stanowiących kontynuację linii wytyczonej przez twórczość romantycznego wirtuoza i kompozytora, Henryka Wieniawskiego, oraz „ojca polskiej muzyki współczesnej” – Karola Szymanowskiego. Elementy polskiego folkloru łączą się w nich z nowoczesnymi pomysłami w dziedzinie harmonii i faktury, tworząc specyficzny pejzaż dźwiękowy. |
Zespół Reborn |
17 kwietnia, wtorek, g. 18.30, sala kameralna Ceniony zespół Marii Pomianowskiej (założycielki i rekonstruktorki zapomnianych instrumentów) specjalizuje się w odkrywaniu autentycznych i jakże niezwykłych brzmień przeszłości. |
Bronisław Huberman (fot. Wiki Commons) |
18 kwietnia, środa, g. 18.30, sala kameralna Film dokumentalny nakręcony w roku 2010 o kolejach losu polskiego skrzypka i pedagoga żydowskiego pochodzenia, należącego do grona najwybitniejszych skrzypków XX w. Huberman, związany z kilkoma krajami, aczkolwiek zawsze podkreślający miejsce swego urodzenia, był propagatorem idei Zjednoczonej Europy. W historii zapisał się również jako inicjator powołania Israel Philharmonic Orchestra w Tel Awiwie. |
Robert Gierlach |
19 kwietnia, czwartek, g. 18.30, sala kameralna Wieczór liryki wokalnej Pawła Łukaszewskiego – kompozytora i organizatora życia muzycznego, prorektora Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. |
Rafał Zambrzycki-Payne |
20 kwietnia, piątek, g. 19.00, sala koncertowa Koncert finałowy festiwalu jest odzwierciedleniem głównej idei tego wydarzenia – prezentuje różnorodność stylistyczną w najnowszej twórczości kompozytorów polskich oraz przywraca słuchaczom wartościowe utwory, które nie dość często goszczą na naszych estradach. Każda z trzech kompozycji wieczoru w sposób odmienny stylistycznie odnosi się do świata otaczającego twórców, stając się symbolicznym, artystycznym manifestem swoich czasów. |
|
|
IMPREZY TOWARZYSZĄCE:
* prawykonanie |
|
Izabela Połońska |
27 kwietnia, piątek, g. 19.00, sala koncertowa
|
Kopciuszek |
28 kwietnia, sobota, g. 18.30, sala koncertowa Kopciuszek to popularna baśń Charlesa Perraulta o dziewczynie-sierocie gnębionej przez macochę i złe siostry. Na jej podstawie powstały opracowania operowe, m.in. Rossiniego i Julesa Masseneta. To ostatnie dzieło miało swoją prapremierę w 1899 roku w Opéra-Comique w Paryżu. Opera odniosła ogromny sukces, bowiem była grana ponad 50 razy tylko w pierwszym sezonie prezentacji. |
Filharmonia zastrzega sobie możliwość zmian
programów, terminów i wykonawców. | |
| |
O Filharmonii | Aktualności | Program | Edukacja | Bilety | Wydawnictwa | Darczyńcy | Galeria | Ogłoszenia | Kontakt |
Copyright © 2003 - Grabka. |