27 kwietnia, piątek, g. 19.00, sala koncertowa
28 kwietnia, sobota, g. 18.00, Skarżysko-Kam., sala Miejskiego Centrum Kultury

PIOSENKI AGNIESZKI OSIECKIEJ

IZABELA POŁOŃSKA śpiew

Zespół instrumentalny w składzie:
ADAM RYMARZ śpiew
LESZEK KOŁODZIEJSKI akordeon, fortepian, aranżacje
MICHAŁ KOBOJEK saksofon
MICHAŁ GROTT gitara basowa
PIOTR PIETRZAK perkusja
VADIM RADZISZEWSKI realizacja dźwięku

ORKIESTRA SYMFONICZNA FŚ
ADAM KLOCEK dyrygent
W programie piosenki z repertuaru Maryli Rodowicz, Edyty Gepert, Skaldów,
Sławy Przybylskiej, Teresy Tutinas, Anny Marii Jopek i innych

20 lat Województwa Świętokrzyskiego

kup bilet on-line


Izabela Połońska – wokalistka i kameralistka – zabiera nas w świat poezji Agnieszki Osieckiej, świat pełen spraw zwykłych, codziennych oraz wielkich – uniwersalnych, w świat niebanalny, choć pełen niespełnienia i nie zawsze idealny, w świat kobiety wrażliwej, wolnej i fascynującej. Teksty znakomitej polskiej poetki stały się okazją do spotkania: łódzkiej artystki Izy Połońskiej oraz akordeonisty, pianisty, aranżera i kompozytora – Leszka Kołodziejskiego, którzy już od jakiegoś czasu marzyli o zrealizowaniu piosenek do słów Agnieszki Osieckiej. Podobna wrażliwość muzyczna, a także podobny sposób patrzenia na świat sprawiły, że ich współpraca przy realizacji tego projektu stała się prawdziwą przygodą…

Projekt pod patronatem Fundacji Okularnicy im. Agnieszki Osieckiej.


IZA POŁOŃSKA
Wokalistka, kameralistka śpiewająca w różnych stylach: od klasyki po piosenkę aktorską i jazz. Absolwentka Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Łodzi oraz Mistrzowskich Podyplomowych Studiów Wokalnych we wrocławskiej Akademii Muzycznej w klasie prof. Christiana Elssnera. Uczestniczyła w kursach prowadzonych przez: Teresę Żylis-Garę, Toma Karuse i Ingrid Kremling, Annę Serafińską. 30 września 2017 roku obroniła pierwszy w Polsce doktorat z piosenki aktorskiej w dyscyplinie wokalistyka.
Koncertowała w Europie: Francji, Belgii, Austrii, Hiszpanii, w Niemczech i we Włoszech. W jej dorobku artystycznym szczególne miejsce zajmuje współpraca (jeszcze podczas studiów) z kompozytorem i pianistą Piotrem Hertlem. Zaowocowała ona szeregiem wspólnych występów w kategorii piosenki aktorskiej, które zostały zarejestrowane przez PR i TVP. Po śmierci Hertla włączyła się w realizację jego projektów, m. in. Zielony pejzaż. Piosenki Piotra Hertla, Gwiazda dla Piotra Hertla.
Występowała m.in. w Piwnicy Artystycznej Kurylewiczów w Warszawie u boku Wandy Warskiej, uczestniczyła w licznych prezentacjach projektu współtworzonego z Witoldem Janiakiem, pianistą i kompozytorem jazzowym – Jazzowe Kolory Miłości, który powstał na zamówienie XIV Wędrownego Festiwalu Filharmonii Łódzkiej Kolory Polski w 2013. Wraz z Leszkiem Kołodziejskim, akordeonistą, kompozytorem i aranżerem, współtworzy monograficzny projekt Niech żyje bal z piosenkami Agnieszki Osieckiej (premiera 22 listopada 2016 r. – Filharmonia Łódzka). Obecnie projekt prezentowany jest w wersji symfonicznej w filharmoniach w całej Polsce.
Współpracuje z Akademią Muzyczną w Łodzi, ze Szkołą Aktorską przy Teatrze Śląskim w Katowicach i z Wydziałem Aktorskim PWSFTviT w Łodzi. Jest także trenerem wokalnym: przygotowuje aktorów do spektakli i partii śpiewanych.


ADAM KLOCEK
Dyrygent i wiolonczelista, autor muzyki kameralnej, symfonicznej, filmowej, laureat muzycznego Oscara – Grammy Award 2014. W 2004 artysta wygrał konkurs na stanowisko dyrygenta-asystenta Jana Lathama-Koeniga, dyrektora artystycznego Filharmonii Wrocławskiej i festiwalu „Vratislavia Cantans”. Od wielu lat pełni funkcję dyrektora naczelnego i artystycznego Filharmonii Kaliskiej. Jest również dyrektorem artystycznym orkiestry Młoda Polska Filharmonia oraz Filharmonii Częstochowskiej, a także międzynarodowych festiwali muzycznych: „Multimedia Amber Road Festival” i „Wszystkie Strony Świata” w Puławach.
Zainteresowania i zdolności dyrygenckie młodego adepta sztuki zauważył Jerzy Maksymiuk, mianując go swoim „asystentem”. Jako dziesięciolatek zadyrygował po raz pierwszy orkiestrą warszawskiej szkoły muzycznej z Miodowej. Głównym nurtem rozwoju artysty stała się jednak przez długi czas kariera wiolonczelowa. Na koncie w związku z tym ma wiele znaczących nagród i występów w liczących się ośrodkach muzycznych. Impulsem do ponownego zajęcia się dyrygenturą było zetknięcie ze sztuką dyrygencką jednego z najwybitniejszych dyrygentów XX w. – Carlosa Kleibera. Artysta otrzymał także rekomendacje dyrygenckie od Jerzego Maksymiuka, Janosa Fursta czy Volkera Schmidt-Gertenbacha. Dyrygował większością orkiestr symfonicznych w Polsce. Stale współpracuje ze Zbigniewem Preisnerem, a owocem tego była m.in. płyta „Preisner’s Voices” (SONY Music), która otrzymała status potrójnej platynowej płyty. Natomiast album Night in Calisia z udziałem światowej sławy trębacza jazzowego Randy Breckera uzyskał tytuł „Album Jazzowy Roku 2012”, „Hit Roku 2012” dziennika Rzeczpospolita i wreszcie najwyższe trofeum – Grammy Award 2014. Artysta zajmuje się także pedagogiką: jest wykładowcą Akademii Muzycznej w Krakowie w stopniu doktora habilitowanego.

strona główna

Kwiecień 2018