Strona główna| Wstecz | |
Wiesław Prządka |
KONCERT NA OTWARCIE Za sprawą zakochanych w muzyce francuskiej artystów przeniesiemy się do świata paryskich kawiarenek na Montmartre, gdzie między stolikami snują się jeszcze stare paryskie melodie. Tam tanga Galliano gra się wyłącznie na akordeonie, a tanga Piazzolli najpiękniej brzmią na bandoneonie. Wiesław Prządka to wirtuoz, któremu zawdzięczamy triumfalny powrót akordeonu – jako instrumentu solowego – na estrady filharmonii. Jest również jedynym bandoneonistą w Polsce koncertującym na bandone¬onie diatonicznym. Swe umiejętności potwierdził zdobyciem I nagrody na Międzynarodowym Konkursie Zespołów Kameralnych w Paryżu. Większa część prezentowanego programu przybrała orkiestrowe szaty za sprawą świetnie znanego naszej publiczności dyrygenta i aranżera, Bohdana Jarmołowicza, który będzie nam przewodnikiem po dźwiękowych zaułkach Paryża... |
Niebo w gębie |
KOMEDIA KULINARNA Gwiazda kuchni regionalnej z Dordonii, Hortensja (Catherine Frot), dostaje szansę gotowania dla głowy państwa. Kuchenne rewolucje bohaterki podglądamy w dwóch planach czasowych. Raz jesteśmy w kuchniach Pałacu Elizejskiego, gdzie Hortensja stara się sprostać wymaganiom rozlicznych doradców, dietetyków i klakierów głowy państwa. Kiedy indziej przenosimy się do bazy na Antarktydzie, gdzie kobieta z uśmiechem na ustach pichci dla francuskich polarników. |
Iluzjonista |
KINO FAMILIJNE DLA DZIECI I DLA DOROSŁYCH Francuski iluzjonista wyjeżdża do Edynburga, próbując ratować podupadającą karierę. Zaprzyjaźnia się z młodą dziewczyną, która wierzy, że jego sztuczki to prawdziwa magia. Majstersztykiem jest jednak nie fabuła, lecz kapitalna strona wizualna filmu. Złożony z narracyjnie spójnych mikroscenek (skeczy) obraz prezentuje się olśniewająco. Zachwycająco odmalowane krajobrazy podkreślane dynamicznymi, ruchomymi elementami, (głównie ludzie, zwierzęta, samochody), bogactwo detali, a także magiczny klimat końca lat 50. może porwać najbardziej wymagającego widza. Film uhonorowany Europejską Nagrodą Filmową. Polecany dla każdego dziecka w wieku od 7 do 77. |
Dwie kobiety |
TO NIE JEST FILM DLA FACETÓW? Claire, samotna matka przed pięćdziesiątką, wiedzie nudne, monotonne życie. Każdy kolejny dzień niczym nie różni się od poprzedniego. Wszystko zmienia się w momencie, gdy bohaterka odbiera telefon od Beatrice, siedemdziesięcioparoletniej kobiety, która kilka dekad temu była kochanką jej ojca. Szybko okazuje się, że Beatrice jest całkowitym przeciwieństwem Claire, ale obie panie łączy o wiele więcej, niż mogłyby przypuszczać... |
Robert Kudelski |
WIECZÓR Z PIOSENKĄ Wieczór z najpiękniejszymi francuskimi piosenkami ostatniego stulecia: w klimat paryskiej bohemy wprowadzą nas utwory C. Aznavoura, J. Brela, J. Dassina czy Dalidy. Robert Kudelski, popularny aktor, a także znakomity wokalista, który ten wieczór także poprowadzi, jest absolwentem Łódzkiej Szkoły Filmowej. Debiutował rolą Romea w spektaklu Romeo i Julia w reżyserii Adama Hanuszkiewicza, z którym później współpracował w Teatrze Nowym w Warszawie, grając głównie role amantów. Jest laureatem Festiwalu Piosenki Francuskiej oraz Przeglądu Piosenki Aktorskiej. Artyście towarzyszyć będzie na fortepianie pianista, kompozytor i aranżer – Tomasz Krezymon. |
Nasz najlepszy rok |
KOMEDIODRAMAT Z WINEM W TLE Na Juliette niespodziewanie spada ciężar prowadzenia starej, podupadającej rodzinnej winnicy. Żeby przywrócić ją do lat dawnej świetności, musi nie tylko na nowo poukładać rodzinny interes, ale i swoje życie.
Klapisch łączy subtelną psychologiczną narrację, pokazującą rodzinne tarcia i momenty bliskości z farsowymi, nastawionymi na mniej wyrobionego widza fragmentami. Darczyńca: |
TANIEC. BALET OPERY PARYSKIEJ |
DOKUMENT O TAŃCU Obserwacja innych i praca to dwa kluczowe tematy niezwykłego dokumentu Fredericka Wisemana, filmowca, portretującego nie ludzi, lecz instytucje. La Danse jest prześwietleniem Baletu Opery Paryskiej. Wiseman patrzy na scenę, zagląda do garderoby, księgowości, kafeterii, obserwuje stolarzy budujących scenografię, krawcowe szyjące kostiumy, posiedzenie zarządu i – przede wszystkim – mordercze treningi baletnic. Balet Opery Paryskiej w obiektywie Wisemana funkcjonuje jak dobrze zestrojona maszyna z tysiącem trybików, obracających się po to, by w efekcie wyczarować przedstawienie zwiewne, lekkie i przeczące prawom grawitacji. To, co dzieje się za kulisami jest mozolną pracą u podstaw. Idealna baletnica jest połączeniem zakonnicy i boksera – zupełnie poważnie mówi Lefèvre.
|
Monika Węgiel |
KONCERT FINAŁOWY Niezapomniane szlagiery legendy francuskiej piosenki, Edith Piaf,w których namiętna miłość króluje pospołu ze zdradą, a smutek przeplata się z nadzieją (Hymn o miłości, Milord, Non je neregrette rian, Padam, padam), przypomni śpiewająca aktorka – Monika Węgiel. Artystka pochodzi z Wrocławia, jest absolwentką Akademii Teatralnej w Warszawie. Należała do Wrocławskiej Akademii Piosenki prowadzonej przez Jerzego Satanowskiego i Grażynę Łobaszewską. Na swoim koncie ma wiele wyróżnień i nagród, m.in. II miejsce na XXVIII Przeglądzie Piosenki Aktorskiej. W 2009 została nominowana do Feliksa Warszawskiego w kategorii najlepszy debiut. Od lat związana jest z Teatrem Współczesnym w Warszawie. |
DZIEŃ OTWARTY W FILHARMONII ŚWIĘTOKRZYSKIEJ |
22 września 2017, sobota, g. 10.00, 11.00, 12,00
|
Philippe Giusiano |
28 września, piątek, g. 19.00, sala koncertowa Koncert objęty programem "filharmonia / ostrożnie, wciąga!!!. Program współorganizuje Instytut Muzyki i Tańca" |
Tak czynią wszystkie albo Szkoła kochanków |
29 września, sobota, g. 18.30, sala koncertowa To jedno z najlepszych dzieł scenicznych genialnego klasyka wiedeńskiego, a jednocześnie apoteoza opery komicznej. Problemem jest tylko to, że zakończenie Cosi fan tutte nie należy do najzabawniejszych, ujawnia bowiem pewną istotną słabość głównych bohaterów – zdradę. Dwaj przyjaciele Ferrando i Guglielmo (w tych rolach Ben Bliss i Adam Plachetka) postanowili wystawić na próbę wierność swoich ukochanych. W przebraniach zaczynają zaloty, każdy do narzeczonej drugiego. Panie Fiordiligi i Dorabella po krótkim oporze ulegają ich wdziękom, bo – podobno – tak czynią wszystkie. Komedia Mozarta w wizji reżysera Phelima McDermotta rozegra się na tle wesołego miasteczka, teatrzyku rewiowego i małego moteliku z przełomu lat 50-tych i 60-tych.
|
Lidia Chmielewska, Edyta Piwowarczyk, |
30 września, niedziela, godz. 11.00, sala koncertowa Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Propozycja wspólnej muzycznej zabawy muzyków z dziećmi została zainspirowana książką Lidii Bajkowskiej. Intrygującą historię autorki o dziewczynce imieniem Piosenka i dzieciach-nutkach kieleccy muzycy wzbogacą specjalnie dobranymi utworami muzycznymi, które scharakteryzują również innych bohaterów – profesorów Basowego i Wiolinowego, a także środowisko opowieści – muzyczny las, krainę niskich i wysokich dźwięków oraz muzyczne miasto Symfonię. Przez różnorodne, słuchowe i wzrokowe skojarzenia, a także gry i zabawy, dzieci odkrywać będą tajemniczy świat dźwięków i podstawowe terminy muzyczne. Przed koncertem odbędzie się ponadto nauka rysowania oraz tworzenia z różnych materiałów nutek i kluczy – wiolinowego i basowego, które zostaną wykorzystane podczas wspólnych działań uczestników koncertu. |
Filharmonia zastrzega sobie możliwość zmian
programów, terminów i wykonawców. | |
| |
O Filharmonii | Aktualności | Program | Edukacja | Bilety | Wydawnictwa | Darczyńcy | Galeria | Ogłoszenia | Kontakt |
Copyright © 2003 - Grabka. |