kup bilet on-line
W spokojnym dotychczas domu wdowy Łariny mieszkającej z dwiema córkami zaczynają dziać się niepokojące rzeczy. A to za sprawą narzeczonego Olgi – Leńskiego – który przybywa tam wraz ze swoim przyjacielem Onieginem. W tym drugim, bywalcu salonów i znudzonym życiem młodzieńcu, zakochuje się bez pamięci Tatiana. Prostolinijna dziewczyna postanawia mu wyznać swe uczucie. „Piszę do pana, trzebaż więcej? Na jakież słowa się odważę? Kto wie, czy Pan mnie wzgardą nie ukarze…” W ten sposób literatura światowa zyskała najpiękniejszy list miłosny, jaki kiedykolwiek powstał.
Dzieje niespełnionej miłości, zdradzonej przyjaźni, fałszywej dumy i rzecz o zmarnowanym życiu bohaterów Eugeniusza Oniegina znane są zapewne wielbicielom opery czy czytelnikom poematu dygresyjnego Puszkina. Jednak przepiękne libretto pióra samego kompozytora, urzekające melodie i porywające tańce skłonią niejednego, by przypomnieć sobie to arcydzieło.
Zapraszamy zatem na Oniegina do Filharmonii, operę, która jest efektem czteroletniej już współpracy Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina i naszej instytucji. Jak tak dalej dobrze pójdzie – w przyszłym roku możemy obchodzić mały jubileusz. Tymczasem kolejne pokolenie utalentowanych studentów szacownej Uczelni zyskuje szansę na spektakularne „kariery artystyczne na estradach operowych i koncertowych”. Dbać będzie o to sprawdzony zespół realizatorów pod kierunkiem Ryszarda Cieśli – profesora warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego i reżysera w jednej osobie. Orkiestrę Symfoniczną Filharmonii oraz Chór Instytutu Edukacji Muzycznej UJK poprowadzi Jacek Rogala.
KONRAD BOROWIEC
Student V roku Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie śpiewu solowego prof. Włodzimierza Zalewskiego. Absolwent studiów I stopnia Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Brał udział w wielu projektach i koncertach organizowanych przez Akademię Muzyczną w Katowicach.
JOANNA DREWNIAK-KRZEMIŃSKA
Urodzona w Warszawie. Rozpoczęła edukację muzyczną w szkole muzycznej 1 st., grając na wiolonczeli. Ukończyła z wyróżnieniem PSM 2 st. im. Józefa Elsnera w Warszawie. Swój głos szkoliła pod okiem Marii Olkisz. Laureatka kilku konkursów wokalnych. Ukończyła studia wyższe na kierunku Kulturoznawstwo. Aktualnie jest studentką roku dyplomowego na warszawskim UMFC, gdzie uczy się w klasie Doroty Radomskiej.
BARBARA JOP
Studentka IV roku UMFC w Warszawie, absolwentka Państwowej Szkoły Muzycznej I i II st. im L. Różyckiego w Kielcach. Obecnie kształci swój głos pod kierunkiem prof. Krystyny Jaźwińskiej-Dobosz. W trakcie studiów występowała w licznych scenicznych projektach studenckich: G. Puccini Suor Angelica, G. Donizetti Napój miłosny, W. A. Mozart Don Giovanni; oraz na wielu koncertach, m.in. na scenie rodzimego uniwersytetu (Cherubino w Weselu Figara Mozarta, Tatiana w Eugeniuszu Onieginie Czajkowskiego) i w Filharmonii Świętokrzyskiej. Stypendystka Krajowego Funduszu na rzecz Dzieci Zdolnych.
MARIA KULESZO
Studentka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina na Wydziale Wokalno-Aktorskim w klasie dr Małgorzaty Kubali.
KRZYSZTOF ŁAZICKI
Absolwent UMCF w Warszawie na kierunku Muzyka Kościelna oraz Akademii Obrony Narodowej na kierunku Zarządzanie Lotnictwem. Obecnie jest studentem IV roku wydziału Wokalno-Aktorskiego tejże uczelnie w klasie prof. Roberta Cieśli. Bierze czynny udział w uczelnianych projektach scenicznych oraz oratoryjnych.
MARTA MIKA
Urodzona w Częstochowie, gdzie ukończyła klasę fortepianu i rytmiki w Zespole Szkół Muzycznych I i II stopnia. W 2011 rozpoczęła studia wokalne na Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie prof. Moniki Swarowskiej-Walewskiej, a od 2014 jest studentką UMCF w Warszawie w klasie prof. Jadwigi Rappe. Brała udział w licznych kursach mistrzowskich, m. in .z Jerzym Artyszem i Michałem Znanieckim.
MAGDALENA PLUTA
Studentka III roku studiów licencjackich UMCF w Warszawie w klasie śpiewu prof. nadzw. Izabeli Kłosińskiej. Laureatka licznych konkursów wokalnych w kategorii szkół muzycznych. Jako studentka została finalistką Ogólnopolskiego Konkursu Wokalnego im. Jana Kiepury w Sosnowcu. Od 2015 współpracuje z Akademią Młodych Talentów działającą przy Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie. Śpiewaczka uczestniczyła w projektach artystycznych, koncertując w kraju i za granicą.
DIONIZY WINCENTY PŁACZKOWSKI
Student I roku studiów magisterskich UMCF w Warszawie w klasie prof. Eugenii Rezler. W ostatnim sezonie zadebiutował tytułową partią w operze Orlando Paladino J. Haydna i zaśpiewał solowe partie w oratoriach: Stabat Mater J. Haydna oraz Requiem W. A. Mozarta. Uczestniczył w festiwalach: Dni Verdiego w Poznaniu, Vratislavia Cantans, Festiwal Jerzego Waldorffa w Radziejowicach, Festiwal Gorzkie Żale w Warszawie. W obecnym sezonie debiutuje partią Leńskiego w Onieginie P. Czajkowskiego oraz w pisanej dla niego partii tenorowej Isaaka w spektaklu Teatru Studio pt. Wyznawca w reż. Natalii Korczakowskiej. Jest finalistą międzynawowego konkursu Złote Głosy 2015, na którym otrzymał I wyróżnienie.
MICHAŁ PRZYGOŃSKI
Student Wydziału Wokalno-Aktorskiego UMCF w Warszawie w klasie prof. Roberta Cieśli. W 2012 ukończył z wyróżnieniem Państwową Szkołę Muzyczną im. Józefa Elsnera II st. w Warszawie w klasie śpiewu prof. Andrzeja Kamila Drabika. W październiku 2013, wraz z pianistką Joanną Kacperek, rozpoczął muzyczną współpracę i jednocześnie naukę w klasie kameralistyki fortepianowej prof. Mai Nosowskiej w swojej macierzystej uczelni. W 2014 zadebiutował jako solista na scenie Warszawskiej Opery Kameralnej, wykonując główną rolę w operze Wasserstimmen Dariusza Przybylskiego.
PAULINA AGNIESZKA SZAFARYN
Urodziła się w w Sochaczewie. Absolwentka PSM I i II st. im. Fryderyka Chopina w Sochaczewie w klasie fletu. Naukę śpiewu rozpoczęła w 2010 roku. Obecnie jest studentką II roku studiów magisterskich Wydziału Wokalno-Aktorskiego UMCF w Warszawie w klasie prof. Mikołaja Moroza. Zadebiutowała w 2012 partiami Cercatrice, Conversa i Dolcina w operze G. Pucciniego Suor Angelica. Od tamtej pory brała udział w licznych projektach muzycznych, m.in. Mozartoskop 3.0, Scena Młodych Warszawskiej Opery Kameralnej oraz Między Puszkinem a Czajkowskim.
RAFAŁ ŻUREK
Absolwent ZPSM nr 2 im Fryderyka Chopina w Warszawie, obecnie student UMCF w klasie prof. Jerzego Knetiga. Laureat III nagrody w Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. Ludomira Różyckiego w Gliwicach.
CHÓR INSTYTUTU EDUKACJI MUZYCZNEJ UNIWERSYTETU JANA KOCHANOWSKIEGO W KIELCACH
Od wielu lat uczestniczy w życiu kulturalnym Kielc, reprezentuje uczelnię na terenie miasta i całego kraju. Prowadzi stałą współpracę z Orkiestrą Filharmonii Świętokrzyskiej, z którą wspólnie wykonał takie utwory, jak Pasja wg św. Mateusza J. S. Bacha, Te Deum oraz kantata Narodziny nowego wieku M. Niziurskiego, Nieszpory Ludźmierskie J. K. Pawluśkiewicza, Carmina Burana C. Orffa, IX Symfonia L. v. Beethovena, Gloria J. Ruttera, Missa solemnis c-moll KV 139 W.A. Mozarta, Requiem op. 48 G. U. Faurégo, Missa pro pace W. Kilara, Tryptyk Świętokrzyski Z. Książka i P. Rubika, Requiem d-moll W. A. Mozarta, Requiem G. Verdiego, chóry z oper R. Wagnera, G. Verdiego i C. F. Gounoda, Pasję H. Jachimowskiego i P. Łukowca, Siedem Pieśni Marii Z. Książka i B. Gliniaka oraz oratorium Mesjasz G. F. Haendla, Carmina Burana C.Orffa. Zespół otrzymał platynową płytę za Golgotę Świętokrzyską, diamentową za Psałterz wrześniowy i podwójną diamentową za Tu es Petrus oraz platynową za Siedem pieśni Marii. Zespół jest laureatem nagrody III stopnia Prezydenta Miasta Kielce za osiągnięcia w dziedzinie twórczości artystycznej, upowszechnianie i ochronę kultury w 2004. Otrzymał także III nagrodę w 2002, wyróżnienie w 2004 i 2012 oraz II nagrodę w 2007 na Łódzkim Festiwalu „Cantio Lodziensis”. W 2013 chór wykonał kantatę Saint Nicolas B. Brittena w ramach Ogólnopolskiego Programu Rozwoju Chórów „Śpiewająca Polska”. Ponadto brał udział w scenicznych wykonaniach oper: Don Giovanni i Wesele Figara W. A. Mozarta, w prawykonaniu Oratorium o Miłosierdziu Święta przy Tobie chwila P. Łukowca oraz w koncercie jubileuszowym 70-lecia Filharmonii Świętokrzyskiej.
TERESA ROMAŃSKA
Jest absolwentką Akademii Muzycznej w Krakowie. Warsztat chóralny doskonaliła w Krakowskiej Operze Kameralnej . Zatrudniona w Instytucie Edukacji Muzycznej Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach, prowadzi chór akademicki, zespoły wokalne i zajęcia dyrygowania. Jest opiekunem praktyk dyrygenckich, animatorem koncertów dyplomowych oraz licznych koncertów okolicznościowych. W ramach działalności artystycznej przygotowywała chóry do wykonania wspólnie z Orkiestrą Filharmonii Świętokrzyskiej takich dzieł, jak: Requiem d-moll W. A. Mozarta, Requiem G. Faurego op. 48, Requiem G. Verdiego, Msza B-dur J. Haydna, Mesjasz G. F. Haendla, chóry z oper R. Wagnera, G. Verdiego, G. Bizeta, G. Rossiniego, G. Pucciniego, kantatę Saint Nicolas B. Brittena, operę Don Giovanni W. A. Mozarta. Za osiągnięcia w pracy artystycznej i zawodowej została odznaczona Srebrnym Krzyżem Zasługi.
RYSZARD CIEŚLA
Baryton. Ukończył w 1983 Akademię Muzyczną Fryderyka Chopina w Warszawie. W tym samym roku został zaangażowany do Teatru Wielkiego w Warszawie, gdzie pozostaje na etacie solisty do dnia dzisiejszego. Kształcenie głosu kontynuował pod opieką Kazimierza Pustelaka, Członek zespołu muzyki dawnej „Bornus Consort” (w l. 1983–87). Jest laureatem II nagrody na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym w 's-Hertogenbosh w Holandii (1986). Jako stypendysta Ministerstwa Kultury i Sztuki odbył roczne studia w Hochschule für Music und darstellende Kunst w Wiedniu ( 1988/1989). W macierzystej uczelni, w której pełnił funkcję Prorektora ds. Dydaktyki, obecnie Dziekana Wydziału Wokalnego, prowadzi samodzielną klasę z tytułem naukowym profesora nadzwyczajnego. Jako szef artystyczny Filharmonii im. R. Traugutta – towarzystwa patriotycznego założonego przez T. Kaczyńskiego, organizatora wielu festiwali (m.in. Pasyjnego Crucifixus est…, Pieśni Kompozytorów Polskich, Pieśni Europejskiej, Poezji Polskiej) otrzymał wyróżnienie Niezależnej Fundacji Popierania Kultury Polskiej Polcul Foundation w Australii. Uhonorowany został także Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski. Pasją artysty jest reżyseria spektakli i widowisk muzycznych. Wśród ważniejszych realizacji znajdują się: Pieśń ujdzie cało ..., Nie całkiem straszny dworek (Reprezentacyjny Zespół Wojska Polskiego), Podnieś rękę Boże Dziecię, Warszawskie dzieci, Patrz Kościuszko na nas z nieba i Witaj, majowa Jutrzenko (Filharmonia im. R. Traugutta), Orfeusz i Eurydyka w krainie tęczy (Teatr Nowy i Teatr Żydowski), Straszny dwór (Rosemont Theatre, Chicago, 2007), Cosi fan tutte (Gorzów 2011). Na koncie artystycznym posiada nagrania do zbiorów archiwalnych Polskiego Radia oraz nagrania płytowe pieśni okresu odzyskania niepodległości, dokonane z muzykami Filharmonii im. R. Traugutta dla firmy fonograficznej Studio Hard Record.
KAROLINA FANDREJEWSKA
Artystka wizualna i scenografka. Studentka scenografii warszawskiej ASP i historii sztuki na Uniwersytecie Warszawskim. Absolwentka ASP w Gdańsku na wydziale Edukacjji artystycznej w zakresie sztuk plastycznych. Pracuje w Warszawie, Berlinie i Londynie. Zajmuje się scenografią operową, teatralną oraz filmową. Jej prace były wystawiane m.in. w Radomiu, Lublinie, Warszawie, a filmy z jej scenografią i kostiumami były pokazywane na prestiżowych festiwalach, m.in. w Krakowie, Gdyni, St. Petersburgu, Bukareszcie, Monachium, Lille, Rhode Island, Aix-en-Provence, Nowym Jorku.
ALEKSANDRA DZIUROSZ
Tancerka, choreograf, reżyser, pedagog, założycielka Warszawskiego Teatru Tańca, dyrektor Międzynarodowego Festiwalu Tańca Współczesnego Warsaw Dance Days, autorka programu Warszawskie Centrum Tańca. Członek jury ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów choreograficznych. Wykładowca Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. Laureatka nagrody choreograficznej dyrektora Polskiego Teatru Tańca oraz nagrody głównej podczas Solo/Duo Dance Festival w Budapeszcie (2009).
JACEK ROGALA
Dyrektor Filharmonii Świętokrzyskiej
powrót do strony głównej
|