Franz von SUPPÉ Uwertura Lekka kawaleria
Franz LEHÁR Całowałem kobiet rój, aria z operetki Paganini
Franz LEHÁR Ja do Maxima mknę, aria Daniłły z I aktu operetki Wesoła wdówka
J. Johann STRAUSS Ja się śmieję, aria Adeli z II aktu operetki Zemsta nietoperza
Johann STRAUSS Unter Donner und Blitz Polka
Ernesto de CURTIS Non ti scordar di me
Andrew Lloyd WEBBER All I ask of you, duet Christine i Raoula z musicalu Upiór w operze
Rodolfo FALVO Dicitencello Vuie, pieśń neapolitańska
Franz LEHÁR Usta milczą, dusza śpiewa, duet z operetki Wesoła wdówka
Johann STRAUSS Einzugsmarsch z operetki Baron cygański
Frederic LOEWE Przetańczyć całą noc, piosenka Elizy z musicalu My Fair Lady
Claude-Michel SCHÖNBERG Gwiazdy, song z musicalu Nędznicy
Emmerich KÁLMÁN Co się dzieje, oszaleję, duet Silvy i Edwina z operetki Księżniczka czardasza
Johann STRAUSS Polka Tritsch- tratsch
Cesare Andrea BIXIO Mamma
Emmerich KÁLMÁN Bo to jest miłość, duet Stasi i Boniego z operetki Księżniczka czardasza
Giuseppe VERDI Libbiamo z opery La Traviata
To będzie wyjątkowy wieczór, który spędzimy w towarzystwie gwiazd najlepszych scen operowych z Gdańska i Poznania. Anna Fabrello – solistka Opery Bałtyckiej. W swoim dorobku artystycznym ma wspaniałe role operowe, jak m.in.: Eurydyka w operze Orfeusz i Eurydyka Glucka, Kleopatra w Juliuszu Cezarze, Hanna w Strasznym dworze, Sylvia w Księżniczce czardasza, Arsena w Baronie cygańskim, Musetta w Cyganerii, Zerlina w Don Giovannim, Marcelina w Weselu Figara, Najada w Ariadnie na Naxos oraz Papagena i Pierwsza Dama w Czarodziejskim flecie.
U boku pięknej śpiewaczki stanie dwóch czarujących artystów. Jeden to młody tenor z Poznania – Mikołaj Adamczak. Na drogę sławy wkroczył przebojem, pokonując 450 śpiewaków, czym zapewnił sobie rolę Leńskiego w operze Eugeniusz Oniegin, wystawionej w Kammeroper Schloss Rheinsberg. Drugim artystą jest baryton Grzegorz Piotr Kołodziej, który naukę śpiewu rozpoczął w Państwowym Zespole Pieśni i Tańca Śląsk, a kontynuował w Studiu Wokalno-Aktorskim im. Danuty Baduszkowej w Gdyni. Wszyscy troje mają zresztą dobre przygotowanie aktorskie i znakomite warunki sceniczne. Artystom towarzyszyć będzie Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Świętokrzyskiej pod dyrekcją swego szefa – Jacka Rogali, który również wzniesie toast noworoczny w przerwie koncertu. Cały program zaś poprowadzi sprawdzona w takich rolach Agnieszka Nowak-Zagóra.
Po tych – co najmniej – 120 minutach wspaniałej zabawy – ze śpiewem na ustach i najpiękniejszymi melodiami w duszy będą Państwo mieli ochotę, by jeszcze przetańczyć całą noc... A w szampański nastrój wprawią nas przeboje rodem z oper, operetek i musicali, jakie tylko chciałoby się usłyszeć właśnie w taką noc.
ANNA FABRELLO
Ukończyła Wydział Wokalno-Aktorski gdańskiej Akademii Muzycznej w klasie prof. Brygidy Skiby (dyplom z wyróżnieniem). Była stypendystką Ministerstwa Kultury i Sztuki. Od 2005 jest solistką Państwowej Opery Bałtyckiej w Gdańsku, a także asystentką na Wydziale Wokalno-Aktorskim w macierzystej uczelni.
Uczestniczyła w wielu wokalnych kursach mistrzowskich z Rolando Paneraiem, Francesco Ghittim, Katią Ricciarelli, Renatą Scotto, Heleną Łazarską, Ryszardem Karczykowskim. Jeszcze w czasie studiów brała udział w ważnych wydarzeniach artystycznych i koncertach organizowanych przez Akademię Muzyczną w Gdańsku i Nadbałtyckie Centrum Kultury, w tym w polskim prawykonaniu Mszy Szwedzkiej Johana Romana (Sopot 2002, Szwecja 2003) oraz Kantaty na Wniebowstąpienie Pehrla Frigela (2004) z towarzyszeniem znakomitej szwedzkiej orkiestry Camerata Roman pod dyrekcją Michela Sagera, która została zarejestrowana na płycie. W Operze Bałtyckiej zadebiutowała w 2004 partią Serpiny w La Serva Padrona G. B. Pergolesiego w reżyserii Doroty Kolak. Jest laureatką wyróżnienia oraz Nagrody Specjalnej Programu II Polskiego Radia otrzymanych podczas Konkursu Polskiej Pieśni Artystycznej w Warszawie (2003). Występowała pod batutą takich dyrygentów, jak: Jose Maria Florencio, Bohdan Jarmołowicz, Tadeusz Kozłowski, Wojciech Michniewski, Mieczysław Nowakowski, Janusz Przybylski, Wojciech Rajski, Jacek Rogala, Andrzej Straszyński, Michel Sager, Maciej Figas. W 2009 wzięła udział w projekcie Opery Bałtyckiej w koprodukcji z TV Mezzo, wykonując partię Najade w operze Ariadna auf Naxos R. Straussa na Festiwalu Operowym w Seged na Węgrzech. Prowadzi bogatą działalność artystyczną. Oprócz wielu partii operowych i operetkowych chętnie wykonuje repertuar oratoryjno-kantatowy oraz lirykę wokalną. Koncertuje w kraju i za granicą. W swoim dorobku posiada nagrania DVD/CD.
MIKOŁAJ ADAMCZAK
Młody poznański tenor, ma dobre muzyczne tradycje rodzinne. Jego siostra Agnieszka jest sopranistką. W poznańskiej Akademii Muzycznej studiował w klasie barytona Wojciecha Drabowicza, następnie Krystyny Pakulskiej, a na studiach magisterskich – u tenora, prof. Ryszarda Karczykowskiego. Był także uczestnikiem kursów mistrzowskich Klausa Hagera, Heleny Łazarskiej i Ryszarda Karczykowskiego.
W 2008 zdobył II miejsce w kategorii głosów męskich na V Międzynarodowym Konkursie Wokalnym we Vrablach na Słowacji, a w następnym roku przeszedł zwycięsko przesłuchania do roli Leńskiego w operze Eugeniusz Oniegin P. Czajkowskiego w konkursie organizowanym przy współpracy Deutsche Oper Berlin do Międzynarodowego Festiwalu dla Młodych Śpiewaków Operowych w Kammeroper Schloss Rheinsberg. W 2009 wziął udział w realizacji opery Eugeniusz Oniegin w reżyserii Yuri Alexandrova pod kierownictwem muzycznym Michaela Helmratha, wystawianej w Kammeroper Schloss Rheinsberg. Miesiąc wcześniej śpiewał podczas gal operowych organizowanych przez Kammeroper Schloss Rheinsberg w Niemczech. W ub. roku występował m.in. z Orkiestrą Polskiego Radia pod dyrekcją Aurelio Canoniciego w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego podczas XII Wielkiego Turnieju Tenorów w Operze na Zamku w Szczecinie, a także wziął udział w Classic Night 2010 w Winterthur (Szwajcaria) organizowanej przez Verein Opera oraz wielkiej gali operowej Classic Open Air na Gendarmenmarkt w Berlinie, dyrygowanej przez Antony’ego Hermusa, a poświęconej dziełom P. Czajkowskiego.
Poznańscy melomani mieli okazję posłuchać śpiewu artysty podczas koncertów Filharmonii Poznańskiej, gdy wystąpił u boku słynnego barytona Siergieja Leiferkusa w koncercie z cyklu Gwiazdy światowych scen operowych (2009), a także w 2010 podczas koncertowego wykonania opery Giovanna d’Arco Verdiego.
GRZEGORZ PIOTR KOŁODZIEJ
Ukończył Wydział Wokalno-Aktorski Akademii Muzycznej w Gdańsku w klasie prof. Ryszarda Minkiewicza (dyplom z wyróżnieniem). Naukę śpiewu rozpoczął w Państwowym Zespole Pieśni i Tańca „Śląsk”, a kontynuował w Studiu Wokalno-Aktorskim im. Danuty Baduszkowej w Gdyni. Posiada stopień doktora sztuki muzycznej uzyskany w UMFC w Warszawie.
Jest laureatem Nagrody Specjalnej za najlepsze wykonanie utworu polskiego na VIII Konkursie Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Nowym Sączu (1999), a także Nagrody Głównej w postaci recitalu w Londynie w pierwszej edycji Muzycznego Forum Młodych Gdańsk, 2005. Uczestniczył w licznych wokalnych kursach mistrzowskich, był stypendystą Prezydenta Miasta Gdańska. Debiutował jako student, wykonując Stabat Mater J. Haydna pod batutą M. J. Błaszczyka. Operowym debiutem artysty była partia Figara w Cyruliku sewilskim G. Rossiniego na deskach Opery Bałtyckiej w 1999, poprzedzona rolą tytułową w Eugeniuszu Onieginie P. Czajkowskiego w przedstawieniu dyplomowym na tej samej scenie.
Współpracował m.in. z Operą Bałtycką, Krakowską, Wrocławską, Teatrem Wielkim – Operą Narodową w Warszawie, Orkiestrą Symfoniczną Izmiru (Turcja), Cappellą Gedanensis, Polską Filharmonią „Synfonia Baltica”, Teatrami Muzycznymi w Gdyni, Łodzi i w Lublinie. Koncertował w kraju i za granicą pod batutą wybitnych dyrygentów. W 2002 przy okazji realizacji opery Cosi fan tutte W. A. Mozarta zorganizowanej przez Opera Island (współpraca Opera Covent Garden i Nordisk TV) pracował z Jonathanem Millerem z Royal Opera House w Londynie. W jego repertuarze, oprócz wielu kreacji z oper i operetek, znajdują się utwory kaszubskie (płyta z Pieśniami Kaszub Południowych). Jest również cenionym wykładowcą w Katedrze Logopedii Uniwersytetu Gdańskiego, prowadząc zajęcia emisji i impostacji głosu mówionego.
AGNIESZKA NOWAK-ZAGÓRA
Oprócz pracy w zespole Filharmonii na stanowisku flecistki, prowadzi także audycje muzyczne w szkołach na terenie województwa świętokrzyskiego, koncerty z cyklu Akademia Melomana oraz okrasza słowem koncerty symfoniczne i kameralne odbywające się w Kielcach i innych miastach regionu.
JACEK ROGALA
Dyrektor Naczelny i Artystyczny Filharmonii Świętokrzyskiej.
powrót do strony głównej
|