IWONA KOWALKOWSKA
Była solistką Opera Nova w Bydgoszczy oraz Warszawskiej Opery Kameralnej. Współpracowała z Teatrem Wielkim – Operą Narodową w Warszawie. Poza granicami kraju występowała m.in. w Korei Południowej, Holandii, Anglii, Niemczech, na Białorusi. Obecnie zajmuje się uprawianiem muzyki kameralnej, koncertując zarówno w Polsce, jak i poza jej granicami
W 2004 została laureatką “Un Premier Prix a’l Unanimite’ avec Fe’licitations du Jury” au Concours International de: CHANT degre’ „SUPERIEUR” UFAM w Paryżu. W swoim dorobku solistycznym posiada wiele partii w operach W. A. Mozarta, partii oratoryjno-kantatowych oraz pieśni kompozytorów różnych narodowości.
Dokonała pierwszej światowej rejestracji płytowej opery G. Bizeta Don Procoppio ( DYNAMIC 2003), a w 2008 nagrania płytowego cyklu pieśni S. Niewiadomskiego Słonko (MUZA 2008).
Prowadziła klasę śpiewu solowego na Wydziale Wokalnym w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie (Wydział Zamiejscowy w Białymstoku) oraz jako visiting professor w Daegu w Korei Południowej w Keymiung University. Od 2009 jest profesorem w Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu, gdzie prowadzi klasę śpiewu solowego.


KORNEL MACIEJOWSKI
Tenor - zaliczany do najbardziej obiecujących śpiewaków młodego pokolenia. Od najmłodszych lat jest związany z muzyką – ukończył Poznańską Szkołę Chóralną J. Kurczewskiego i był chórzystą chóru chłopięcego „Polskie Słowiki”. Jest absolwentem POSM II st. im. M. Karłowicza w Poznaniu w klasie fortepianu B. Jarantowskiej. Ukończył z wyróżnieniem studia licencjackie Wydziału Wokalnego Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu w klasie śpiewu prof. W. Maciejowskiego. Obecnie jest studentem Universität der Künste w Berlinie w klasie śpiewu solowego prof. R. Gambilla.
Laureat krajowych i międzynarodowych konkursów wokalnych, m.in.: im. Haliny Słonickiej w Suwałkach – I miejsce; im. M. Schneidera-Trnavskiego w Trnavie – nagroda specjalna im. Janko Blaho dla najlepiej zapowiadającego się tenora; im. Hilde Zadek – nagroda specjalna „Arnold Schönberg Center” w Wiedniu; im. A. Dvorzaka w Karlsbad – III miejsce oraz dwie nagrody specjalne. Stypendysta Akademii Operowej w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie, a także nagrody im. Wojciecha Drabowicza, która została ufundowana przez Lions Club Poznań Rotunda „za wybitne osiągnięcia w nauce oraz prezentowane walory człowieka i artysty”.
W 2011 brał udział w wykonaniu Gurrelieder Arnolda Schönberga z towarzyszeniem pianisty W. Moore’a w Wiedniu. Uczestniczył w kursach mistrzowskich prowadzonych przez prof. H. Łazarską, prof. E. Blahovą, prof. W. Maciejowskiego. Współpracował z takimi artystami, jak m.in.: Marcin Sompoliński, Ryszard Handke, Gabriel Chmura, Adrian Sylveen, Jacek Kraszewski, Errico Fresis, Daniel Barenboim, Jan Zbavitel, Peter Feranec, Jakub Klecker, Ondrej Olos, Eugeniusz Kus, Tadeusz Kozłowski, Dmitry Tcherniakov, Bruno Berger-Gorski, Natalia Babińska, Frank Hilbrich, Matthias Schoenfeld, Roman Meluzin.
Z powodzeniem wykonuje repertuar operowy oraz oratoryjny (m.in. Requiem, Msza koronacyjna, Wielka msza c-moll KV427 W. A. Mozarta, Messiah G. F. Haendla, Stworzenie świata J. Haydna; Msze F. Schuberta). Występował m.in.: w Teatrze Wielkim Operze Narodowej w Warszawie, Teatrze Wielkim im. S. Moniuszki w Poznaniu, Filharmonii Poznańskiej, Teatrze Narodowym w Sibeniku (Chorwacja), Staatsoper unter den Linden w Berlinie, Operze Narodowej w Brnie. W 2012 zadubiutował jako Tamino w Czarodziejskim flecie W. A. Mozarta w Poznaniu, a także jako La Natura/Mercurio w La Calisto F. Cavalliego w Berlinie.
W sezonie 2012/2013 zadebiutował z dużym powodzeniem jako Don Ottavio w Don Giovannim W. A. Mozarta, Flute w Śnie nocy letniej B. Brittena w Operze Narodowej w Brnie, a także jako Belomonte w Uprowadzeniu z seraju W. A. Mozarta w Berlinie. W planach ma recitale, podczas których wykonywać będzie Die schöne Müllerin F. Schuberta w Berlinie, Düsseldorfie, Lipsku.
W swoim repertuarze posiada następujące partie: m.in. Carmen – Remendado, Die Zauberflöte – Tamino, Monostatos, Don Giovanni - Don Ottavio, Cosi fan tutte - Ferrando, Die Entführung aus dem Serail – Belmonte, Eugen Onegin - Lensky, Falstaff - Fenton, Sommernachtstraum – Flute, Lysander.

ANDRZEJ TATARSKI
Ukończył z wyróżnieniem studia pianistyczne w klasie prof. Olgi Iliwickiej-Dąbrowskiej w Akademii Muzycznej w Poznaniu. Swoje umiejętności pianistyczne doskonalił pod kierunkiem prof. Vlado Perlemutera w Paryżu. Od szeregu lat prowadzi intensywną działalność artystyczną jako solista i kameralista. Występował w krajach Europy, Ameryki i Azji. Uczestniczył w festiwalach muzycznych, m. in.: Poznańska Wiosna Muzyczna, Warszawska Jesień, Dni Kompozytorów Krakowskich, Dni Muzyki Karola Szymanowskiego w Zakopanem, Wratislavia Cantans, Festiwal Pianistyki Polskiej w Słupsku, Festiwal Polskiej Muzyki Współczesnej we Wrocławiu, Międzynarodowy Festiwal Chopinowski w Dusznikach. Jest zapraszany na recitale chopinowskie do Żelazowej Woli i Łazienek. W zróżnicowanym i rozległym repertuarze solowym i kameralnym artysty znaczącą rolę odgrywają utwory kompozytorów polskich XIX i XX wieku, interesuje się także muzyką francuską, w tym twórczością Oliviera Messiaena, którego cykl Katalog ptaków wykonał jako pierwszy polski pianista. Dokonał wielu prawykonań utworów współczesnych kompozytorów polskich. W swoim dorobku artystycznym posiada liczne nagrania archiwalne dla radiofonii polskich i zagranicznych, nagrania telewizyjne i filmowe oraz płytowe, w tym także jako kameralista. Dla firmy Selene utrwalił m.in. kompozycje fortepianowe Henryka i Józefa Wieniawskich, Raula Koczalskiego i Ignacego Friedmana, dla firmy Dux Harnasie Szymanowskiego w wersji na dwa fortepiany z Joanną Domańską, realizując pierwsze w historii światowej fonografii nagrania tych utworów. Bierze udział w pracach jury ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów pianistycznych oraz muzyki kameralnej, wykłada na kursach mistrzowskich w kraju i za granicą. Prowadzi klasę fortepianu w Akademii Muzycznej w Poznaniu.

JANINA TATARSKA
Jest absolwentką Państwowej Wyższej Szkoły Muzycznej w Poznaniu. Posiada stopień naukowy doktora nauk humanistycznych w zakresie muzykologii uzyskany na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza w Poznaniu na podstawie rozprawy Łucjan Kamieński – muzykolog, kompozytor Od 1993 kieruje Zakładem Teorii Muzyki w Akademii Muzycznej w Poznaniu, gdzie zatrudniona jest na stanowisku profesora. Przez wiele lat działała jako redaktor naukowy w Wydawnictwie Akademii Muzycznej w Poznaniu. Aktywnie uczestniczyła w pracach Rady Wyższego Szkolnictwa Artystycznego w Warszawie. Współpracowała także z Towarzystwem Muzycznym im. H. Wieniawskiego w Poznaniu. Wielokrotnie pełniła funkcję jurora Ogólnopolskiego Konkursu Prac Magisterskich Absolwentów Akademii Muzycznych w Gdańsku. Od 1999 koordynuje naukowe i artystyczne działania Akademii Muzycznej w corocznych edycjach Poznańskiego Festiwalu Nauki i Sztuki. Organizuje ogólnopolskie oraz międzynarodowe konferencje naukowe z cyklu „Musica practica, musica theoretica”. Bierze udział jako wykładowca w Międzynarodowym Forum Pianistycznym „Bieszczady bez granic” w Sanoku. Współpracuje w wieloma instytucjami kultury, uprawiając działalność prelegencką. Podejmuje badania dotyczące polskiej kultury muzycznej XIX i XX wieku, środowiska kompozytorskiego Poznania oraz muzyki fortepianowej XIX i XX wieku. Opublikowała ponad 80 prac naukowych o zasięgu krajowym i międzynarodowym, wiele haseł encyklopedycznych, m. in. w MGG, Encyklopedii Muzycznej PWM oraz artykułów popularno-naukowych. Uczestniczyła w ogólnopolskich i międzynarodowych konferencjach naukowych. Prowadziła wykłady na temat polskiej muzyki XIX i XX wieku w uczelniach muzycznych w Holandii, Rumunii, we Włoszech i USA.




powrót do strony głównej