13 listopada, środa, g. 18:30, sala kameralna

KONCERT KAMERALNY
32. ŚWIĘTOKRZYSKIE DNI MUZYKI
MIĘDZY EPOKAMI

MAGDALENA WITCZAK sopran
ZESPÓŁ ULTRA MUSICAM:
KAROL LIPIŃSKI-BRAŃKA skrzypce
ANNA WRÓBEL wiolonczela
AGNIESZKA WESOŁOWSKA klawesyn

MARCIN JÓZEF ŻEBROWSKI Sonata V na skrzypce i basso continuo, Suscepit Israel z Magnificat,
Quia fecit mihi magmam z Magnificat

EUGENIUSZ BRAŃKA Trzy pieśni na sopran, skrzypce, wiolonczelę i klawesyn (prawykonanie):
O vos omnes, Stabat Mater, Tollite portas
JAN PODBIELSKI Preludium d-moll
PAWEŁ SIEPRAWSKI Justus Germinavit
ADAM JARZĘBSKI Cantate Domino
ANTONI MILWID Semper mi Jesu


kup bilet on-line

W okresach przejściowych między epokami ważne miejsce odgrywali twórcy muzyki liturgicznej. Ich dzieła sięgające nawet początku XVIII wieku stworzą zróżnicowaną panoramę stylistyczną.


MAGDALENA WITCZAK
ukończyła Państwowe Liceum Muzyczne im. H. Wieniawskiego w Łodzi w klasie skrzypiec. Następnie studiowała w klasie śpiewu solowego w gdańskiej Akademii Muzycznej im. St. Moniuszki, którą ukończyła otrzymując dyplom z wyróżnieniem. Jest laureatką wielu konkursów sztuki wokalnej. W 2006 uzyskała stopień doktora sztuki muzycznej, w dyscyplinie artystycznej – wokalistyka, w 2012 – stopień nauczyciela dyplomowanego, a w 2015 – stopień doktora habilitowanego. Od 2017 roku zatrudniona na stanowisku prof. w Akademii Sztuki w Szczecinie. Zadebiutowała w 1999 roku rolą Rozyny w „Cyruliku Sewilskim” G. Rossiniego, za tę rolę nominowana była do Nagrody im. A. Hiolskiego za najlepszy debiut roku. Wykonuje muzykę operową (ok.100 spektakli), operetkową (ok.130 koncertów), oratoryjno-kantatową (ok.150 koncertów), pieśni polskie i obcojęzyczne (ok.50 koncertów), musical (29 spektakli) oraz piosenki rozrywkowe. W 2016 otrzymała honorową odznakę od Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Zasłużony dla kultury Polskiej”. W 2017 otrzymała Nagrodę Prezydenta Miasta Gdańska z okazji Jubileuszu 20-lecia pracy artystycznej.


ZESPÓŁ ULTRA MUSICAM:
AGNIESZKA WESOŁOWSKA
edukację muzyczną rozpoczęła od nauki gry na fortepianie w rodzinnym mieście – Gliwicach. Po ukończeniu PSM I i II st. w klasie fortepianu, rozpoczęła studia w Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu klasie klawesynu prof. Marty Czarny-Kaczmarskiej. W 2003 roku ukończyła studia na wydziale instrumentalnym oraz Dwuletnie Międzywydziałowe Studium Muzykoterapii. Kontynuowała studia w zakresie wykonawstwa historycznego w Królewskim Konserwatorium w Hadze pod kierunkiem Jacques'a Ogg'a. Jest członkiem i współzałożycielką orkiestry barokowej Nova Silesia, z którą koncertowała w Polsce, Czechach i Holandii. Współpracowała również z zespołami InVento, Genteel Companions, Pandolfis Consort Wien, Goldberg Ensemble. Grała pod kierunkiem między innymi takich muzyków jak : Alfredo Bernardini, Ryo Terakado, Charles Toet, Mike Fentross. Jest prezesem Stowarzyszenia Musica Aeterna, które powstało z jej inicjatywy. Stowarzyszenie organizuje między innymi Festiwal Europa Consociata w Brzegu.


KAROL LIPIŃSKI-BRAŃKA
absolwent wrocławskiej akademii muzycznej, tytuł doktora sztuki otrzymał na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Swoje umiejętności doskonalił na licznych kursach mistrzowskich w kraju i zagranicą. Jako solista i kameralista od czasu debiutu w Filharmonii Częstochowskiej wykonuje kilkadziesiąt koncertów rocznie, prezentując muzykę od baroku po prawykonania muzyki współczesnej. Koncertuje w kraju oraz Francji, Włoszech, Niemczech, Czechach, Rosji, Wielkiej Brytanii oraz Chinach. Dokonywał licznych nagrań - w tym premierowych kompozycji współczesnych, muzyki filmowej oraz utworów pochodzących z archiwum klasztoru na Jasnej Górze w Częstochowie. Współpracuje z wrocławskimi teatrami jako konsultant muzyczny. Zapraszany także jako juror międzynarodowych konkursów skrzypcowych. Jako pedagog pracuje w OSM I i II st. im. Karola Szymanowskiego we Wrocławiu oraz Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Pełni funkcję Dyrektora Artystycznego Letnich Koncertów Organowych i Kameralnych we Władysławowie.


ANNA WRÓBEL
w 2005 ukończyła Akademię Muzyczną im. Fryderyka Chopina w Warszawie, w klasie prof. Andrzeja Wróbla. W 2012 obroniła tytuł doktora sztuk muzycznych tamże. Jest również absolwentką Instytutu Muzykologii Uniwersytetu Warszawskiego (2011). Swoje wiolonczelowe umiejętności pogłębiała u prof. Andrzeja Orkisza, Piotra Janowskiego oraz Iwana Monighettiego. W 2007 roku uczestniczyła w kursach zorganizowanych w Caracas przez wenezuelskiego wiolonczelistę dr Williama Molinę. Po ich ukończeniu została przyjęta w poczet Latynoamerykańskiej Akademii Wiolonczelowej. Jako solistka występowała z zespołem Camerata Vistula, z Orkiestrą Kameralną Polskiego Radia „Amadeus” pod dyrekcją Agnieszki Duczmal, z Orkiestrą Warszawskiej Opery Kameralnej i Orkiestrą Filharmonii Świętokrzyskiej, Polską Orkiestrą Radiową pod kierunkiem Łukasza Borowicza. Dokonała wielu prawykonań utworów Zbigniewa Bagińskiego, Jerzego Derfla, Krzysztofa Herdzina, Benedykta Konowalskiego, Jerzego Maksymiuka, Piotra Wróbla. Również jako pierwsza od 1868 wykonała i, wraz z zespołem Camerata Vistula, nagrała dla „Pro Musica Camerata” utwór Antoniego Stolpego Scena dramatyczna (na wiolonczelę i kwintet smyczkowy). Od października 2014 roku pełni funkcję adiunkta w białostockiej filii Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina.


PGE Mecenas Filharmonii Świetokrzyskiej im. O. Kolberga

strona główna

listopad 2024