7 marca, piątek, g. 19:00, sala koncertowa
KONCERT SYMFONICZNY
ROMANTIC PARIS
CHRIS SCHITTULLI (Francja) śpiew
WIESŁAW PRZĄDKA akordeony, bandoneon
RAFAŁ KARASIEWICZ fortepian
PIOTR SITKOWSKI gitara basowa
PIOTR ROBAK perkusja
ORKIESTRA SYMFONICZNA FŚ
BOHDAN JARMOŁOWICZ dyrygent
kup bilet on-line
Na program wieczoru złożą się największe przeboje z repertuaru Edith Piaf, Charlesa
Aznavoura, Charlesa Trenet czy Clauda Nougaro oraz nastrojowa muzyka filmowa
Francisa Lai i Michaela Legranda.
Chris Schittulli
Wokalista francuski, tłumacz, ambasador francuskiej piosenki w Polsce i polskiej piosenki po francusku.
Francuz o włoskich korzeniach pochodzący z Grenoble. Dla swojej żony Polki przeprowadził się z Francji do Warszawy, gdzie obecnie mieszka i rozwija swoją karierę muzyczną.
Muzyczny samouk o niepowtarzalnej scenicznej charyzmie i wyjątkowym głosie. Muzyka towarzyszyła mu od dziecka, ale dopiero w wieku 17 lat Chris rozpoczyna naukę śpiewu. Prowadzili go m.in. światowej sławy baryton Mark Pancek oraz Thierry Peala, uznany wokalista jazzowy. Przygoda z bel canto pozwoliła mu na tworzenie muzyki pełnej ekspresji, uczuć i emocji. Chris z łatwością porusza się w szerokim repertuarze pop, jazz, rock, pop-opera, piosenki autorskiej czy poezji śpiewanej.
Od 2008 roku współpracuje z Richardem Crossem, słynnym trenerem wokalnym we Francji.
W 2013 roku ukończył paryską szkołę Pédagogie de Richard Cross, co pozwoliło mu rozwinąć pasję pedagoga śpiewu.
Współpracuje z wieloma orkiestrami i grupami muzycznymi we Francji.
Współzałożyciel i wokalista francuskiej grupy muzycznej DIVINO, znanej z repertuaru pop-opera.
Tłumaczy na język francuski i interpretuje teksty polskich Mistrzów takich jak Jacek Cygan, Jeremi Przybora i Jerzy Wasowski, Agnieszka Osiecka, Julian Tuwim.
Współpracuje z wybitnymi polskimi muzykami, tj. Bogdan Hołownia, Piotr Wrombel, Jarek Małys, Hadrian Filip Tabęcki, Witold Cisło, Robert Murakowski, Robert Majewski, Piotr Rodowicz, Maciej Strzelczyk, Sebastian Wypych, Wiesław Prządka etc…
W 2017 roku we współpracy z Bogdanem Hołownią wydał płytę C’est si bon (2017) stanowiącą ukłon w stronę polskich i francuskich mistrzów piosenki.
Aktualnie we współpracy z René Koelblen i Wiesławem Prządka powstaje projekt muzyczny Wasowski i Przybora à la française.
W lutym 2020 roku wystąpił przed Prezydentem Emmanuelem Macron podczas jego oficjalnej wizyty w Polsce.
Wiesław Prządka - urodzony 6 marca 1964 roku w Wolsztynie. Absolwent Akademii Muzycznej im Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu w klasie akordeonu Henryka Krzemińskiego. Jeden z najwybitniejszych polskich akordeonistów i bandoneonistów, kompozytor, aranżer. Laureat I nagrody na Międzynarodowym Konkursie Zespołów Kameralnych w Paryżu.
Sam zwykł mawiać, że urodził się po to, aby grać na akordeonie.
Zakochany w muzyce francuskiej artysta, któremu w duszy rozbrzmiewa namiętne tango. Ta muzyka doprowadziła go do kolejnego odkrycia – BANDONEONU, instrumentu charakterystycznego dla tanga. Jak dotąd jest jedynym polskim bandoneonistą koncertującym na bandoneonie diatonicznym. Grając tango, a szczególnie muzykę dziś bardzo popularnego Astora Piazzolli, współpracował m.in. z Waldemarem Malickim, Trio REVIRADO, Tango Bridge, New Tango Bridge, międzynarodowym zespołem Distango, Orkiestrą Kameralną Polskiego Radia Amadeus, Orkiestrą Kameralną Filharmonii Narodowej, Orkiestrą Kameralną BALTIC NEOPOLIS oraz Teatrem im. Juliusza Słowackiego w Krakowie, gdzie występował w przedstawieniu „Tango Piazzolla”.
Szerokie horyzonty muzyczne Wiesława Prządki zaowocowały współpracą z największymi postaciami sceny muzycznej – Richardem Galliano, Jose Juniorem Mossalinim. Izydorem Leitingerem Hanną Banaszak, Grażyną Brodzińską, Olgą Bończyk, Justyną Szafran, Jadwigą i Tadeuszem Katami, Waldemarem Malickim, Krzesimirem Dębskim, Zbigniewem Wodeckim, Krzysztofem Kilijańskim, Jackiem Wójcickim, Jackiem Kotlarskim, Chrisem Schittulli, Bohdanem Jarmołowiczem, Zbigniewem Górnym, Tomkiem Szymusiem, Tomaszem Tomaszewskim, Krzysztofem Jakowiczem, Filipem Wojciechowskim, Krzysztofem Meisingerem, Robertem Horną, Markiem Piątkiem, Rafałem Karasiewiczem, Zbigniewem Wromblem, Andrzejem Mazurkiem i in.
Wirtuoz, któremu zawdzięczamy triumfalny powrót akordeonu jako instrumentu solowego na sceny filharmonii, jak również rozpropagowanie w Polsce stylu musette i new musette. To on udowodnił, że akordeon może z powodzeniem wkomponować się w najróżniejsze style muzyczne jak swing, jazz, tango, latino itd.
Jako wszechstronny artysta koncertuje na estradach całej Europy, a także Stanach Zjednoczonych.
Dyskografia artysty liczy ponad 20 płyt CD nagranych z własnym zespołem New Musette Quartet, z zespołem Hot Swing, New Tango Bridge, WIESŁAW PRZĄDKA QUINTETO TANGO NUEVO oraz wybitnymi wokalistami i orkiestrami. Wydana w 2019 roku płyta ASTOR PIAZZOLLA SUITA TROILEANA z Orkiestrą Kameralną Polskiego Radia AMADEUS pod dyr. Anny Duczmal-Mróz otrzymała nominację do prestiżowej nagrody fonograficznej FRYDERYK 2020.
12 kwietnia 2021 – ukazał się najnowszy album LOS PAJAROS PERDIDOS z muzyką Astora Piazzolli nagrany przez WIESŁAW PRZĄDKA QUINTETO TANGO NUEVO z gościnnym udziałem wybitnej artystki Gosha Kowalińska. Płyta wydana przez wydawnictwo DUX.
Wiesław Prządka dokonał szeregu nagrań dla rozgłośni radiowych i telewizyjnych w Polsce, Szwecji, Niemczech, Holandii, Francji, Danii, Belgii, Włoszech. Dziś uważany jest za jednego z najwybitniejszych akordeonistów i bandoneonistów w Polsce.
Rafał Karasiewicz - pianista, kompozytor i producent. Absolwent Akademii Muzycznej we Wrocławiu w klasie fortepianu prof Grzegorza Kurzyńskiego i ad. dr hab. Pawła Zawadzkiego. Od 2000 roku związany z wrocławskim środowiskiem artystycznym. Jako kompozytor, kierownik muzyczny, bandleader oraz dyrygent ma na swoim koncie współpracę z Teatrem Muzycznym Capitol, Teatrem Polskim we Wrocławiu, Teatrem Nowym w Poznaniu a także z Teatrem Ad Spectatores oraz Teatrem Dramatycznym w Wałbrzychu i Teatrem im. C.K. Norwida w Jeleniej Górze. Przez wiele lat współpracował z Przeglądem Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu. Poza działalnością teatralną współpracował z Leszkiem Możdżerem, Krzysztofem Herdzinem, Krzesimirem Dębskim, Piotrem Dziubkiem, Orkiestrą Tomasza Szymusia, Krzysztofem Kiljańskim, Grażyną Łobaszewską, Justyną Szafran, Olgą Bończyk, Piotrem Baronem oraz Big-Bandem Aleksandra Mazura. Leader kwintetu KARASIEWICZ POWER SET. Jest autorem orkiestracji utworów polskiej muzyki filmowej, składający się na nominowany do Fryderyka album „CELULOID” w wykonaniu wirtuozów gitary: Marka Napiórkowskiego i Artura Lesickiego, wydany nakładem wytwórni V RECORDS. Prowadzi ożywioną działalność pedagogiczną jako wykładowca w Akademii Sztuk Teatralnych we Wrocławiu, Wrocławskiej Szkole Jazzu i Muzyki Rozrywkowej (2007-2018), Niepublicznym Studium Musicalowym CAPITOL (2004-2018), oraz w ramach Letnich Warsztatów Bluesowych w Puławach i Międzynarodowych Warsztatów Jazzowych w ramach Festiwalu Jazz Bez w Przemyślu. Pomysłodawca i założyciel Szkoły Animacji Muzycznej we Wrocławiu. Jako muzyk sesyjny, kompozytor i producent, wziął udział w wielu nagraniach płytowych (dyskografia licząca 12 płyt) oraz w wielu nagraniach programów radiowych i telewizyjnych. Od wielu lat zapraszany jako juror na festiwale piosenki i konkursy fortepianowe. Koncertował w wielu krajach Europy ( Niemcy, Francja, Włochy, Czechy, Słowacja, Ukraina ) oraz w USA.
Bohdan Jarmołowicz
Jest absolwentem Państwowej Wyższej Szkoły Muzycznej w Poznaniu. W roku 1976 ukończył studia dyrygentury w klasie prof. Witolda Krzemieńskiego, zaś w roku następnym studia kompozycji w klasie prof. Floriana Dąbrowskiego. Dyrygent, kompozytor, aranżer. W przeszłości także pianista jazzowy i lider zespołów jazzowych.
Komponował i nagrywał muzykę do spektakli teatralnych i filmu. Występował także w Europie Zachodniej jako dyrygent i generalny dyrektor muzyczny amerykańsko-niemieckich produkcji znanych musicali, między innymi Cabaret, West Side Story i Phantom of The Opera. W latach 2005-2007 wraz z orkiestrą Polskiej Filharmonii Sinfonia Baltica towarzyszył słynnym zespołom baletowym, wśród nich Classique Ballet de Paris oraz Państwowemu Baletowi z Sankt Petersburga, wykonując muzykę Piotra Czajkowskiego do baletów Dziadek do orzechów i Jezioro Łabędzie. Koncertował i nagrywał z licznymi orkiestrami, m.in. Das Sinfonie Orchester Berlin. Występował z większością polskich solistów oraz wieloma solistami z zagranicy (m.in.: Cyprien Katsaris i Richard Galliano).
Był dyrektorem artystycznym Wielkopolskiej Orkiestry Symfonicznej w Poznaniu, Słupskiej Orkiestry Kameralnej i Filharmonii Olsztyńskiej. Od 1992 do 2017 roku piastował funkcję dyrektora naczelnego i artystycznego Polskiej Filharmonii Sinfonia Baltica im. Wojciecha Kilara w Słupsku.
Od ponad trzydziestu lat opracowuje różne stylistycznie programy na potrzeby orkiestry symfonicznej. Jako aranżer i dyrygent brał udział w realizacji ponad trzydziestu płyt. Najważniejszą z nich jest płyta nagrana z amerykańskim saksofonistą Gregiem Banaszakiem z rzadko wykonywanymi kompozycjami na saksofon i orkiestrę kameralną (Rachmaninow, Głazunow, P.M. Dubois, Villa-Lobos, Ibert ), która w roku 1998 uzyskała nominację do prestiżowej nagrody amerykańskiego przemysłu muzycznego Grammy.
Artysta ma na swoim koncie liczne prawykonania i wykonania utworów współczesnych, m.in. kompozycje Krzysztofa Pendereckiego, Wojciecha Kilara, Krzesimira Dębskiego, Norberta Mateusza Kuźnika, Piotra Mossa, Mikołaja Hertla, Bogusława Schaeffera.
Posiada wiele nagród artystycznych i państwowych przyznanych przez ogólnopolskie gremia. Wśród nich m.in. Złoty Krzyż Zasługi (2000), Nagrodę Specjalną Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2006), odznakę Zasłużony Dla Kultury Polskiej (2012) oraz Srebrny Medal Zasłużony Kulturze „Gloria Artis” (2016).
Od 2012 roku jest pracownikiem naukowym Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy, a od lutego 2018 roku profesorem tej uczelni. Na Wydziale Dyrygentury, Jazzu i Edukacji Muzycznej uczy młodych adeptów dyrygentury, metodyki prowadzenia zespołów orkiestrowych, instrumentacji i propedeutyki aranżacji oraz prowadzi zajęcia z praktyk orkiestrowych.
strona główna
marzec 2025
|