5 kwietnia 2024, piątek, g. 19:00, sala koncertowa

KONCERT SYMFONICZNY
PIOSENKA DOBRA NA WSZYSTKO


OLGA BOŃCZYK śpiew
PIOTR WROMBEL fortepian
ANDRZEJ ŚWIĘS kontrabas
KRZYSZTOF SZMAŃDA perkusja
ORKIESTRA SYMFONICZNA FŚ
JACEK ROGALA dyrygent

Piosenka jest dobra na wszystko sł. Jeremi Przybora, muz. Jerzy Wasowski
Na pierwszy znak sł. Julian Tuwim, muz. Henryk Wars
Wymyśliłam Cię sł. Jan Zalewski, muz. Marian Zacharewicz
Te same noce i dni sł. Janusz Kondratowicz, muz. Marian Zacharewicz
Ktoś pokochał mnie sł. Wojciech Młynarski, muz. Andrzej Zieliński
Tyle słońca w całym mieście sł. Janusz Kondratowicz, muz. Jarosław Kukulski
Jeszcze poczekajmy sł. Bronisław Brok, muz. Jerzy Wasowski
Kasztany sł. Krystyna Wodnicka, muz. Zbigniew Korepta
Przedostatni walc sł. Wojciech Młynarski, muz. Janusz Sent
Byłeś słońcem moich dni sł. Marek Dutkiewicz, muz. Piotr Figiel
Walc z filmu Noce i dnie sł. Agnieszka Osiecka, muz. Waldemar Kazanecki
Gdy mi ciebie zabraknie sł. Kazimierz Winkler, muz. Jerzy Abramowski
W moim magicznym domu sł: Magda Czapińska, muz Janusz Strobel
Remedium sł: Magda Czapińska, muz Seweryn Krajewski
Jeszcze w zielone gramy sł. Wojciech Młynarski, muz Jerzy „Duduś” Matuszkiewicz
Wystarczy być sł: Magda Czapińska, muz: Witold Cisło

kup bilet on-line

Piosenki w aranżacjach Piotra Wrombla, pianisty i aranżera.


Olga Bończyk
Urodziła się we Wrocławiu, gdzie na tamtejszej Akademii Muzycznej ukończyła wydział wokalno-aktorski. Swoją karierę rozpoczynała w zespole Spirituals Singers Band, który w tamtych latach był jednym z najbardziej liczących się zespołów gospelowych w Polsce. Jednak to w Warszawie artystka zbudowała swoją pozycje i markę artystyczną. Publiczność telewizyjna pamięta ją z bardzo intrygującej roli doktor Edyty granej w serialu „Na dobre i na złe” oraz licznych programów telewizyjnych.
Artystka obecnie występuje w wielu spektaklach wystawianych na deskach teatralnych (m. in.” O Co Biega”, „Kochane Pieniążki”, „Kwartet” czy „Abonament na szczęście”. W przygotowaniu są kolejne spektakle z udziałem artystki.
Olga Bończyk dołączyła kilka lat temu do zespołu aktorskiego w serialu „Barwy Szczęścia”, gdzie wciela się w postać uwodzicielskiej pani prawnik – Sylwię. Gra także w serialu „Pierwsza Miłość”. Aktorstwo to jednak nie jedyna pasja zawodowa artystki
Od wielu lat w towarzystwie najlepszych polskich muzyków jazzowych koncertuje z recitalami, które cieszą się wielkim uznaniem słuchaczy.
Pierwszym solowym albumem artystki była płyta „Piosenki z klasą”. Dużym sukcesem okazała się płyta Olgi Bończyk z piosenkami Kaliny Jędrusik, pt. „Listy z daleka” nagrana z Polską Orkiestrą Radiową (listopad 2011) oraz świąteczna piosenka, pt. „Swingująca zima” (grudzień 2012). W 2013 roku artystka wydała kolejny, tym razem autorski album „Piąta Rano”, którego producentem muzycznym był Krzysztof Herdzin.
Utwór z nowego krążka, zatytułowany „Nie zatrzymuj się” (sł. Olga Bończyk, muz. Witold Cisło) brał udział w konkursie „Super Premiery” 50. KFPP w Opolu.
W 2014 roku artystka rozpoczęła współpracę z Włodzimierzem Korczem, Alicją Majewska i Zbyszkiem Wodeckim. Wspólne świąteczne koncerty zaowocowały nowym niezwykle ujmującym albumem pt „Oni kolędują”. Współpraca z Włodzimierzem Korczem
W 2016/2017 roku Olga Bończyk świętowała 30-lecie pracy zawodowej i z tej okazji zagrała koncerty w całej Polsce z udziałem przyjaciół artystki:)
W 2021 roku wydała swój najnowszy album „Ślady Miłości”.
Stale pracuje nad nowymi projektami muzycznymi produkując kolejne single i regularnie je wydając.
Wkrótce ukarze się niezwykle ambitny i wyjątkowy album pt. „Wracam”, na którym artystka wykonuje je na 6 własnych głosów, a’capella znane przeboje w jazzowych aranżacjach. Projekt o tyle niezwykły, że w Polsce będzie pierwszą artystką, która podjęła się tak karkołomnego zadania. Płyta ma ukazać się wiosną 2024 roku.

Piotr Wrombel
Pianista, kompozytor i aranżer. Absolwent Wydziału Jazzowego Akademii Muzycznej w Katowicach w klasie prof. Wojciecha Niedzieli. Laureat festiwali i konkursów jazzowych, takich jak: Jazz Juniors, Jazz nad Odrą, Konkurs Improwizacji Jazzowej w Katowicach. Gra także na instrumentach klawiszowych. Bierze udział w wielu projektach jazzowych o zróżnicowanym charakterze. Jest pianistą uniwersalnym poruszającym się ze swobodą po różnych obszarach stylistycznych jazzu. Zauważalna jest także jego aktywność na scenie muzyki gospel, soul i pop. Współpracuje z takimi artystami, jak m.in.: Edyta Górniak, Ewa Uryga, Kasia Cerekwicka, Tatiana Okupnik, Krzesimir Dębski, Wojtek Mrozek, Zbigniew Lewandowski, Janusz Szrom, Kuba Badach, Artur Andrus. Gra w big-bandach i orkiestrach rozrywkowych (Kukla Band, Alex Band i Orkiestra Tomka Szymusia). Jako aranżer pracuje dla wielu artystów, w tym na potrzeby programów telewizyjnych i festiwali. Koncertował w różnych krajach Europy, w Stanach Zjednoczonych, Brazylii i Indiach. Występował także z Rickiem Margitzą, Deanem Brownem, Mike’m Russellem, Melanie Goerlitz, Garou i UB40.
Od lat bierze udział w Międzynarodowych Warsztatach Jazzowych w Chodzieży, kierując sekcją rytmiczną akompaniującą wokalistom jazzowym w klasach wokalu prowadzonych przez Naomi Isaacs, Janusza Szroma i Krystynę Prońko.


Andrzej Święs
Kontrabasista, gitarzysta basowy. Absolwent Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu (2005) oraz Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach na Wydziale Jazzu i Muzyki Rozrywkowej (2008).
Występował z tak uznanymi muzykami, jak m.in.: Jules Buckley, Lee Konitz, Greg Osby, Stewart Copeland, George Garzone, Randy Brecker, Karl Martin Almqvist, Jacques Schwarz-Bard, Judy Bady, Adam Pierończyk, Janusz Muniak, Zbigniew Namysłowski, Jan „Ptaszyn” Wróblewski, Joachim Mencel, Wojciech Niedziela, Maciej Sikała, Grzegorz Nagórski, Robert Majewski, Henryk Miśkiewicz, Dorota Miśkiewicz, Kuba Stankiewicz, Aga Zaryan, Artur Dutkiewicz, Jacek Kochan, Dominik Wania, Adam Bałdych, Marek Napiórkowski, Jerzy Małek, Kuba Więcek, Clarence Penn, Manuel Valera.
Koncertował na wielu festiwalach w kraju i za granicą, m.in. w Niemczech, Francji, Holandii, Szwajcarii, Luksemburgu, U.S.A., Maroko, Danii, Austrii, we Włoszech, Rosji, Czechach, Słowacji, Chorwacji, Słowacji, Bułgarii, Rumunii, na Ukrainie i w Białorusi.
Na stałe współpracuje z: Janem "Ptaszynem" Wróblewskim, Kamil Piotrowicz Sextet, Maritą Alban Juárez, Martą Król, Kocin Kociński Trio oraz Nowicki/Święs/Frankiewicz Trio, Krzysztof Dys Trio, Kasia Pietrzko Trio.
W swoim dorobku fonograficznym ma ponad pięćdziesiąt nagranych albumów jako sideman, większość z nich otrzymała nominacje do Nagrody Muzycznej Fryderyk.


Krzysztof Szmańda
Ukończył Akademię Muzyczną im. Fryderyka Chopina w Warszawie. W latach 2000-2002 odbył podyplomowe studia w Thornton School of Music University of Southern California w Los Angeles, gdzie doskonalił swe umiejętności u boku m.in. Petera Erskine’a, Ndugu Chanclera i Erika Forrestera.
Jest współzałożycielem poznańskiej formacji Soundcheck, która w październiku 2004 roku zwyciężyła w międzynarodowym konkursie jazzowo-bluesowym w Usti nad Łabą (Czechy), a w kwietniu 2005 roku zdobyła Grand Prix festiwalu Jazz Nad Odrą we Wrocławiu. Szmańda został tam wyróżniony indywidualnie przez jury festiwalu. W listopadzie tego samego roku Soundcheck zdobył drugą nagrodę w konkursie Krokus Jazz Festiwal w Jeleniej Górze oraz Klucz Do Kariery podczas Jesieni Jazzowej - Gorzów Jazz Celebration.
Wraz z międzynarodowym kwintetem Kattorna zdobył w 2006 roku nagrodę publiczności na konkursie Berlin Jazz Award a w listopadzie 2006 - trzecią nagrodę na Krokus Jazz Festiwal w Jeleniej Górze. Tam też otrzymał nagrodę indywidualną.
Krzysztof Szmańda współpracował m.in. z zespołami Macieja Kocinskiego, Krzysztofa Dysa, Lory Szafran, Theo Jorgensmanna, Wacława Zimpla, Włodka Pawlika, Adama Bałdycha, Janusza Szroma, Marcina Olaka, Olega Kirejewa, Natalii Niemen, Dominika Strycharskiego, Chłopcy Kontra Basia, big bandem Zbigniewa Namysłowskiego oraz orkiestrą Sinfonia Varsovia.
Płyta „Delusions” kwartetu Wójciński/Szmańda Quartet w dorocznej ankiecie krytyków w ramach Polish Jazz Blogspot została uznana płytą roku 2016. Oprócz licznych koncertów w kraju zespół występował w Izraelu, w Serbii, w Budapeszcie i w Rotterdamie, a na przełomie czerwca i lipca 2017 roku odbył trasę koncertową w ramach Jazztopad Festiwal po Kanadzie i USA, gdzie występował m.in. na słynnej scenie klubowej Jazz at Lincoln Center w Nowym Jorku.
Ostatnie lata to udział w nowych, ale uznanych już projektach, takich jak Kamil Piotrowicz Sextet, Doors Not Shut, KaMaSz, Mad Ship, Sundial, Marcel Baliński Trio, Ilona Damięcka Trio, Mała Orkiestra Dancingowa czy Ireneusz Wojtczak Tentet.
Krzysztof Szmańda zatrudniony jest na stałe w zespole orkiestry Teatru Wielkiego Opery Narodowej w Warszawie.


Jacek Rogala
Jest absolwentem wrocławskiej Akademii Muzycznej, w której z wyróżnieniem ukończył studia: kompozytorskie pod kierunkiem Grażyny Pstrokońskiej-Nawratil (1990) oraz dyrygenckie pod kierunkiem Marka Pijarowskiego (1992). Od roku 2001 jest dyrektorem Filharmonii Świętokrzyskiej w Kielcach i festiwali: Świętokrzyskie Dni Muzyki, Lato w Filharmonii, Festiwal Filmu i Muzyki. W 2012 zainaugurował działalność kieleckich filharmoników w nowej siedzibie, której budową był pochłonięty przez dekadę.
W latach dziewięćdziesiątych był asystentem dyrygenta we wrocławskiej Operze, a także współpracował jako stały gościnny dyrygent z Orkiestrą Capella Bydgostiensis. Następnie przebywał na stypendium dyrygenckim im. Artura Rodzińskiego w The Cleveland Symphony Orchestra. W tym okresie pracował w Redakcji Muzycznej Polskiego Radia we Wrocławiu, był pełnomocnikiem Ministra Kultury i Sztuki do spraw muzyki, a następnie kierował Redakcją Muzyki Współczesnej Programu II Polskiego Radia. W 1999 sprawował kierownictwo artystyczne Dni Grażyny Bacewicz – festiwalu PR i TVP.
W latach 2000-2007 był prezesem, a do roku 2010 – wiceprezesem zarządu Polskiego Towarzystwa Muzyki Współczesnej (ISCM), w którym kierował także Konkursem Muzyki XX i XXI Wieku dla Młodych Wykonawców. Udziela się jako juror konkursów wykonawczych i członek komisji programowych festiwali (m.in. Światowe Dni Muzyki Wrocław 2014, Międzynarodowy Konkurs Dyrygentów w Bukareszcie 2013-2019, I Konkurs Wiolonczelowy im. D. Połońskiego w Łodzi 2021, Ogólnopolski Konkurs Młodych Dyrygentów w Białymstoku 2022). Jest autorem książki Muzyka polska XX wieku wydanej przez PWM (2000). Przez kilkanaście lat prowadził działalność dydaktyczną na Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach. Obecnie jest kierownikiem Katedry Dyrygentury i profesorem Akademii Muzycznej w Łodzi.
Od 2019 jest członkiem Rady Uczelni Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Był członkiem Rady do spraw Instytucji Artystycznych Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego pierwszej i trzeciej kadencji. Od 2012 był wiceprzewodniczącym, a od 2021 jest przewodniczącym Zrzeszenia Filharmonii Polskich.
Dokonał wielu prawykonań i nagrań radiowych oraz filmowych. Jego nagrania kompozycji 3 dla 13 Pawła Mykietyna (POR) oraz Concerto á rebours Tadeusza Wieleckiego (NOSPR) zwyciężyły na Międzynarodowej Trybunie Kompozytorów UNESCO w Paryżu (1995 i 1999), a płyta z nagraniem utworu 3 dla 13 w roku 2009 otrzymała nagrody Fryderyk w dwóch kategoriach: Album Roku Muzyka Współczesna oraz Najwybitniejsze Nagranie Muzyki Polskiej. Z Orkiestrą Filharmonii Świętokrzyskiej dokonał nagrań płytowych, w tym m.in. czteroczęściowy cykl pt. Album Polski, We Are From Here z muzyką Włodka Pawlika, Muzyka na otwarcie z utworami zamówionymi u polskich kompozytorów na pierwszy koncert w nowej siedzibie Filharmonii Świętokrzyskiej oraz premierowe nagrania kompozycji Ryszarda Bukowskiego i Karola Anbilda.
W latach 2007-2011 poprowadził prapremiery pięciu baletów współczesnych wyprodukowanych przez Filharmonię Świętokrzyską i Kielecki Teatr Tańca, w tym: Zdarzyło się w Jeruzalem K. Dębskiego i Pinokio M. Weinberga (premiera polska). Od roku 2013 we współpracy Filharmonii Świętokrzyskiej z UMFC w Warszawie prowadził spektakle w cyklu „Opera w Filharmonii” (W. A. Mozart, P. Czajkowski).
Na swym koncie ma koncerty na wielu renomowanych festiwalach i konkursach w Europie, Azji i obu Amerykach. Jest także kompozytorem muzyki symfonicznej, kameralnej, chóralnej i elektronicznej. Jego utwory, poza Polską, wykonywane były w wielu krajach Europy i w Ameryce Północnej.
Otrzymał brązowy medal „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”, a za propagowanie polskiej muzyki współczesnej – nagrodę Stowarzyszenia Autorów ZAIKS.


PGE Energia Ciepła S.A. Mecenas Filharmonii Świetokrzyskiej im. O. Kolberga

strona główna

kwiecień 2024