Podczas tego koncertu kameralnego zaprezentujemy solowe i kameralne dzieła przeznaczone na duże instalacje perkusyjne z towarzyszeniem głosu, świateł, wizualizacji i innych instrumentów. Będziemy zatem mieć do czynienia z teatrem instrumentalnym, który jest rodzajem spektaklu łączącego instrumentalne wykonanie utworu muzycznego z grą aktorską, często improwizowaną, z oprawą scenograficzną, światłem, ruchem.
W koncercie-spektaklu udział biorą niektórzy członkowie grupy Sixen. Ich koncerty zawsze przyjmowane są z wielkim entuzjazmem publiczności. Zespół jako jeden z nielicznych na świecie posiada zestawy strojonych w charakterystyczny sposób płyt metalowych – sixenów – niezbędnych do realizacji partytur Iannisa Xenakisa (grecki kompozytor muzyki współczesnej, teoretyk i architekt, uznawany za jednego z najważniejszych kompozytorów powojennych na świecie), który był ich pomysłodawcą i pierwszym projektantem.
Żeby rozwiać wszelkie wątpliwości dotyczące obecności Państwa na tym spektaklu, poniżej przedstawiamy krótki komentarz do jednego z utworów:

Bent Lorentzen – Studies For Two
Kompozycja powstała w roku 1961. Jest to teatr instrumentalny dla perkusisty (wykorzystującego oprócz tradycyjnego instrumentarium również fortepian preparowany) oraz wiolonczelisty. Każdej, nawet najmniejszej akcji dźwiękowej lub aktorskiej jednego z wykonawców natychmiast odpowiada reakcja drugiego artysty. Dzieło nie posiada wyraźnie zdeterminowanego programu, jest swego rodzaju kolażem artystycznym, w skład którego wchodzą różne, luźno powiązane za sobą wątki: „makabra” początkowych działań artystów (np.: wyciąganie przez wiolonczelistę z wiadra zakrwawionej ręki, łamanie smyczków) miesza się z humorem dalszej części utworu oraz z jego zaskakującym, nagłym zakończeniem, którego na razie nie będziemy zdradzać.

Koncert miał się odbyć w ubiegłym roku – został odwołany w związku z katastrofą smoleńską.



LESZEK LORENT
Ukończył z wyróżnieniem Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie perkusji prof. S. Skoczyńskiego. Jest laureatem I miejsca na Ogólnopolskim Konkursie Perkusyjnym we Wrocławiu oraz – wspólnie z Maciejem Nerkowskim – laureatem Międzynarodowego Konkursu Współczesnej Muzyki Kameralnej w Krakowie. W 2008 nagranie kompozycji S. Moryty Per uno solo, w którym uczestniczył (multiperkusja), zdobyło pierwsze miejsce na Międzynarodowym Konkursie AES w Amsterdamie. Artysta regularnie bierze udział w warszawskich festiwalach – Sztuki Perkusyjnej i Warszawskiej Jesieni. W ostatnich latach koncertował w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Moskwie i Korei Płd. Jako solista występował z Polską Orkiestrą Radiową, Filharmonią Narodową, Zielonogórską, orkiestrą Camerata Res XXI. Był stypendystą Prezesa Rady Ministrów oraz Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, zaś w 2009 otrzymał stypendium banku Societe Generale oraz został objęty czteroletnim programem stypendialnym National Institue for International Education Korei Płd. Brał udział w kursach interpretacji Nowej Muzyki w Tallinie w ramach programu Socrates – Erasmus. Nagrywa dla PRiTV i dla radia estońskiego. Specjalizuje się w wykonywaniu utworów multiperkusyjnych oraz dzieł teatru instrumentalnego. Współpracuje z Polską Orkiestrą Radiową, Filharmonią Narodową, Filharmonią Zielonogórską, Operą Narodową, Warszawską Akademią Teatralną i z uniwersyteckim Studium Muzyki Nowej, biorąc udział w koncertach przybliżających Nową Muzykę szerszemu gronu odbiorców. Należy do Stowarzyszenia Artystów Euforis oraz formacji perkusyjnej Sixen; obecnie jest także doktorantem macierzystej uczelni.

KRZYSZTOF LENCZOWSKI
Jest absolwentem Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie wiolonczeli Tomasza Strahla i Rafała Kwiatkowskiego. Umiejętności doskonalił na kursach mistrzowskich w Bałoszycach, Łańcucie, Żaganiu, Wigrach, Zamościu, Głuchołazach, Bayreuth. W 2007 brał udział w międzynarodowym projekcie orkiestrowym Internationale Junge Orchester Akademie. Współtworzył Polską Orkiestrę Sinfonia Iuventus, wchodzi w Warszawskiej Grupy Wiolonczelowej Cellonet. Jest także wiolonczelistą Atom String Quartet, jednego z nielicznych na świecie i pierwszego w Polsce kwartetu smyczkowego grającego jazz. Z zespołem tym zdobył Grand Prix na konkursie 13. Lotos Jazz Festival Bielska Zadymka Jazzowa 2011 oraz stał się laureatem programu stypendialnego Narodowego Centrum Kultury „Młoda Polska” 2011. Jako gitarzysta jazzowy ukończył Policealne Studium Jazzu im. H. Majewskiego w Warszawie w klasie prof. Piotra Lemańskiego. Wchodzi w skład kwintetu Jazz Construction oraz kwartetu Fusionator. Wśród artystów wykonujących kompozycję lub aranżację jego autorstwa znaleźli się: Maxim Vengerow, Leszek Możdżer, Krzesimir Dębski, Andrzej Bauer, a także wielu innych wybitnych muzyków – zarówno z kręgu muzyki poważnej, jak i jazzu.

DARIUSZ DUDZIŃSKI
Urodził się w 1987 w Warszawie. W rodzinnym mieście uczył się gry na wiolonczeli – najpierw w PSM nr 4 im. K. Kurpińskiego w klasie prof. Karola Leonowicza, a obecnie studiuje na V roku Uniwersytetu Muzycznego im. F. Chopina. W czasie niemal 14. lat nauki brał udział w wielu kursach mistrzowskich i warsztatach orkiestrowych, m.in.: w Nowym Sączu pod kierunkiem prof. Tomasza Strahla (2001), w Łańcucie w klasie prof. Viktorii Yagling i prof. Jarosława Domżała (2002). Był stypendystą Ministra Kultury i Sztuki, Krajowego Funduszu na rzecz Dzieci, programu „Morningside Music Bridże” na Międzynarodowych Kursach Muzycznych w Szanghaju oraz Międzynarodowych Kursów Muzyki Nowej w Tallinie. W 1999 został laureatem Okręgowego Konkursu Wiolonczelowego w Warszawie i Międzynarodowego Konkursu Wiolonczelowego we Wrocławiu, zaś w 2004 Ogólnopolskich Przesłuchań Uczniów Klas Wiolonczeli i Kontrabasów i VII Młodzieżowego Konkursu w Poznaniu. Występował jako solista, kameralista i instrumentalista orkiestrowy w wielu miejscach w kraju i za granicą, m.in.: w Szwajcarii, Austrii, Niemczech, Estonii, Anglii, Grecji, Chinach, Korei, we Włoszech. Brał udział w Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień 2008 podczas wykonania utworu Karlheinza Stockhausena Hymnen (1966-67/1969)3 Region – muzyka elektroniczna i konkretna z orkiestrą pod batutą Pedro Marala. Gra w Orkiestrze Teatru Muzycznego Roma.

MAGDALENA KASPEREK
Studiowała reżyserię dźwięku na Uniwersytecie Muzycznym w Warszawie. W koncercie występuje gościnnie.